Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w świetle obowiązującego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 czerwca 2018 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania wycieczek szkolnych wyjazd uczniów na zawody sportowe (z różnych klas) lub udział uczniów w konkursach należy postępować wg rozporządzenia, traktując wyjazd jako wycieczka?
Organizowanie przez szkoły krajoznawstwa i turystyki ma na celu: 1) poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii; 2) poznawanie kultury i języka innych państw; 3) poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego; 4) wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania; 5) upowszechnianie wśród uczniów zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniurodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody; 6) upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz podnoszenie sprawności fizycznej; 7) poprawę stanu zdrowia uczniów pochodzących z terenów zagrożonych ekologicznie; 8) przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, w szczególności w ramach profilaktyki uniwersalnej; 9) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w trakcie roku szkolnego, w szczególności w ramach odpowiednio zajęć dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczych, z wyjątkiem okresu ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej.Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w formie: 1) wycieczek przedmiotowych – inicjowanych i realizowanych przez nauczycieli w celu uzupełnienia programu wychowania przedszkolnego albo programu nauczania w ramach jednego lub kilku przedmiotów, 2) wycieczek krajoznawczo-turystycznych o charakterze interdyscyplinarnym, w których udział nie wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, organizowanych w celu nabywania wiedzy o otaczającym środowisku i umiejętności zastosowania tej wiedzy w praktyce, 3) specjalistycznych wycieczek krajoznawczo-turystycznych, w których udział wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego, sprawnościowego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, a program wycieczki przewiduje intensywną aktywność turystyczną, fizyczną lub długodystansowość na szlakach turystycznych – zwanych dalej „wycieczkami”.Wycieczki mogą być organizowane w kraju lub za granicą.Organizację i program wycieczki dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, kondycji, sprawności fizycznej i umiejętności.Zgodę na zorganizowanie wycieczki wyraża dyrektor szkoły, zatwierdzając kartę wycieczki.Jeśli cele, okres wyjazdu oraz forma - są zgodne z celami ustalonymi rozporządzeniem wyjazd taki jest wycieczką.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń klasy IV szkoły podstawowej posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim (jeden uczeń) i niedowidzenie (drugi uczeń) może nie uczęszczać na drugi język obcy, który na etapie podstawówki jest dodatkowy? Czy musi być jakieś podanie od rodzica, decyzja dyrektora czy też zwyczajnie w tym czasie może mieć zajęcia na świetlicy lub rewalidację? Rozporządzenie mówi o zwolnieniu ucznia, ale na etapie gimnazjum, a co z podstawówką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Według którego rozporządzenia dotyczącego ramowych planów nauczania (z 2002 r. czy 2012 r.) mogę wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który w roku szkolnym 2011/2012 rozpoczął naukę w gimnazjum? Jakie dokumenty są konieczne? Czy należy podejmować uchwałę Rady Pedagogicznej? Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum skreślony z listy uchwałą RP. Jaka jest podstawa prawna uchwały ponownego przyjęcia do szkoły?(druga szansa)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole ponadgimnazjalnej w klasie tylko jedna osoba ma wiodący język niemiecki, pozostali mają angielski.
Czy można dla takiego ucznia zorganizować indywidualny tok nauki z języka niemieckiego? Jak opłacić te godziny nauczycielowi? W planie nauczania na język obcy jest przeznaczone 7 godzin w tygodniu. Nie ma możliwości połączenia z inną klasą (uczennica jest w zespole szkół w LO, pozostałe klasy to oddziały technikum). W mieście jest inne LO, ale realizuje inną siatkę godzin.
Jak rozwiązać sytuację, aby uczeń miał zrealizowane godziny, a nauczyciel zapłacone za ewentualną pracę z jedną uczennicą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od września 2017r. ,w jednym oddziale edukacyjno-terapeutycznym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mogą uczyć się dzieci z klasy 5 szkoły podstawowej specjalnej i kl.3 gimnazjum specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe