Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Według którego rozporządzenia dotyczącego ramowych planów nauczania (z 2002 r. czy 2012 r.) mogę wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który w roku szkolnym 2011/2012 rozpoczął naukę w gimnazjum? Jakie dokumenty są konieczne? Czy należy podejmować uchwałę Rady Pedagogicznej? Proszę o wyjaśnienie.
Obecnie obowiązuje ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Wydłużenie etapu edukacyjnego do końca sierpnia 2012 r. następuje zatem na podstawie tego rozporządzenia. Nowe zacznie obowiązywać od 1 września 2012 r. i nie można w tej chwili wydawać decyzji, czy też podejmować innych działań na podstawie aktu prawnego, który jeszcze nie obowiązuje.
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami:
§ 3. 7. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym co najmniej o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie liczbę godzin zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu uczniowi okresu nauki podejmuje dyrektor szkoły w uzgodnieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia, nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole, na podstawie szczegółowej analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia dokonanej przez radę pedagogiczną.
Najczęściej to rodzice występują z wnioskiem o wydłużenie etapu eduakcyjnego. Wówczas wystarczy już tylko analiza rady pedagogicznej. Jeżeli inicjatywa wychodzi od nauczycieli - muszą mieć zgodę rodziców. Co do uchwały rady pedagogicznej, jest to najlepszy sposób na wyrażenie wspólnej opinii (skoro rada analizuje osiągnięcia edukacyjne ucznia, to rada wypowiada się w tej materii, a zaterm uchwała).
Należy jednak pamiętać, że taka uchwała dotyczy analizy osiągnięć edukacyjnych, a nie decyzji w sprawie wydłużenia etapu edukacyjnego. Decyzję taką podejmuje dyrektor.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziękujemy za udzieloną odpowiedź odnośnie rezygnacji słuchacza ze szkoły dla dorosłych. Jednakże nadal mamy wątpliwości co do rezygnacji w szkole publicznej w której nie podpisujemy żadnych umów. Słuchaczy nie uczęszczających na zajęcia skreślamy decyzjami po zakończonym semestrze. A co z tymi, którzy sami odebrali dokumenty i zrezygnowali z dalszej nauki? Na jaki przepis prawa możemy się powołać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na stanowisku pedagoga szkolnego w szkole ponadpodstawowej można zatrudnić osobę, która ukończyła studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie resocjalizacji oraz posiada kwalifikacje pedagogiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wzór świadectwa obowiązuje dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym uczącym się w roku szkolnym, 2017/2018 r. w klasie IV w szkole specjalnej. Czy obowiązuje wzór z Rozporządzenia z 18 stycznia 2017r.? Co w takim razie z ramowym planem nauczania wskazanym w Rozporządzeniu z 28 marca 2017 w sprawie ramowych planów nauczania dla szkół. Przedmioty w tych dwóch rozporządzeniach dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym nie pokrywają się ze sobą. Jaką podstawę prawną stosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel realizujący nauczanie indywidualne w domu ucznia może nagrywać lekcję tel. komórkowym (tylko dźwięk) jeśli rodzice zakłócają przebieg zajęć - wchodzą do pokoju, w trakcie żądają wyjaśnień w sprawie pytań kierowanych do ucznia i ocen na zajęciach. Ich zachowanie jest agresywne i napastliwe, niemalże każde zajęcia kończą się awanturą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące zajęć z zakresu PPP. Czy to prawda, że aby uczeń mógł uczestniczyć w zajęciach rozwijających uzdolnienia musi mieć opinię poradni o tych uzdolnieniach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe