Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku kiedy oryginały faktur przekazywane są do Dzielnicowego Biura Finansów Oświaty szkoła powinna prowadzić rejestr kancelaryjny wpływających faktur?
Ewentualny wymóg prowadzenia powyższego rejestru może wynikać z instrukcji kancelaryjnej prowadzonej na podstawie art. 6 ust. 1 – 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Dz. U. z 2016 r., poz. 1506 z późn. zm. Jeśli nic innego z niej nie wynika (czyli nie ma wymogu prowadzenia odrębnego rejestru), faktury powinny być odnotowane jak każda inna dokumentacja wpływająca do szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką dokumentację należy przygotować, gdy zmniejszamy liczbę godzin pracy nauczycielce zatrudnionej na pełen etat na podstawie mianowania np. do 15/18 etatu (wynika to ze zmniejszenia liczby oddziałów)? Czy w związku z tym umowa tej nauczycielki przekształci się w umowę na czas nieokreślony na podstawie ustawy Karty Nauczyciela? Czy dyrektor powinien wydać tej osobie świadectwo pracy i w razie woli tego nauczyciela na pracę na 15/18 etatu zawrzeć z nim umowę na czas nieokreślony? Czy należy się odprawa? Czy należy zmienić zapis umowy w SIO? Jaka umowa jest korzystniejsza dla nauczyciela z mianowania, czy umowa na czas nieokreślony? Ta Pani skończyła 56 lat 14 listopada 2019 r. Czy w związku z umową zawartą z mianowania obejmuje ją okres ochronny przedemerytalny? Czy nauczycielki, które np. skończyły 56 lat 14 listopada 2019 r. i mają umowy na czas nieokreślony mają taką ochronę przedemerytalną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który w 2008 roku nabył prawo do wcześniejszej emerytury (20 lat przy tablicy i 10 lat składkowe, bądź nieskładkowe) musi odejść na emeryturę do dnia 31 sierpnia 2018 roku, żeby zachować to prawo? Obecnie ma 56 lat. Pozostając w zatrudnieniu po 31 sierpnia traci to prawo?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo rozliczyć czas pracy kierowcy autobusu szkolnego. Kierowca pracuje np. od 6.15 do 17.00 czas jego pracy 10,45 godzin, godzin jazdy 8,15. Czy 2,15 to nadgodziny? Jaka przerwa przy takim czasie pracy się nazleży? Czy te 2,5 godziny mogę zliczać i oddać w dni wolne np. przerwy świateczne, ferie letnie i zimowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam W szkole organizowane są zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i umiarkowanym. Jakie kwalifikacje i jakie kursy musi mieć nauczyciel do prowadzenia tych zajęć?
- Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem w wymiarze większym niż 1 etat. Zwracam się z prośbą o opinię w następującej sprawie: W bieżącym roku szkolnym zatrudniliśmy nauczycielkę w wymiarze 18/18 – nauczyciel matematyki oraz 8/18 – nauczyciel fizyki. Obie umowy zawarto na czas określony do 31.08.2018 r. Do obu umów nauczycielka otrzymuje dodatek motywacyjny. W związku z tym, że nauczycielka – stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany, nie posiadała kwalifikacji do nauczania fizyki (była w trakcie studiów), nawiązanie stosunku pracy nastąpiło po otrzymaniu zgody Kuratora Oświaty, z zastrzeżeniem, iż w takim przypadku nie stosuje się przepisów rozdziału 3a Karty Nauczyciela (awans zawodowy) – zatem dla celów płacowych nauczycielka została potraktowana jako nauczyciel stażysta (umowa na fizykę). Obecnie sytuacja się zmieniła. Nauczycielka w dniu dzisiejszym (05.03.2018 r.) dostarczyła dyplom ukończenia studiów podyplomowych (dyplom z dnia 28.02.2018 r.) w zakresie fizyki z astronomią. W świetle tej zmiany nie może być już zatrudniona jako nauczyciel stażysta. Serdecznie proszę o opinię jak należy w tej sytuacji postąpić. Czy możliwym jest dalsze zatrudnianie nauczycielki w wymiarze większym niż jeden etat. Czy należy sporządzić porozumienie zmieniające względem umowy na nauczyciela fizyki zmieniając stawkę płacy z nauczyciela stażysty na nauczyciela mianowanego, a jeśli tak, to z jaką datą i od kiedy zastosować wyższą stawkę? W tej chwili w placówce uległa także zmiana ilości godzin fizyki - łącznie wzrost o 3 godz. dydaktyczne (nauczanie indywidualne). Gdyby uwzględnić powyższe w porozumieniu zmieniającym, nauczycielka byłaby zatrudniona łącznie na 29/18 etatu (18/18 matematyka, 11/18 fizyka) – czy to dopuszczalne? Bardzo proszę o informację jak tę sprawę prawidłowo rozwiązać w świetle obowiązujących przepisów.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe