Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przedszkolu niepublicznym mogą być zatrudnieni nauczyciele, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą i otrzymują wynagrodzenie w oparciu o umowę o świadczenie usług edukacyjno-opiekuńczych? Jaka jest podstawa prawna za lub przeciw takim działaniom?
Do nauczycieli zatrudnionych w niepublicznych przedszkolach nie ma zastosowania art. 10 KN, który nakazuje zatrudnienie nauczycieli w ramach stosunku pracy tylko w samorządowych przedszkolach, ponieważ nie wymienia go art. 91b ust. 2 pkt 4 KN, który wylicza przepisy KN obowiązujące w niepublicznych przedszkolach. W orzecznictwie dopuszcza się zatrudnienie nauczyciela na umowę cywilnoprawną w niepublicznym przedszkolu (uchwała SN z dnia 20 września 1994 r. I PZP 37/94, OSNP 1995/7/86). Może to być umowa o świadczenie usług edukacyjno - opiekuńczych przez osobę prowadzącą własną działalność gospodarczą, która jest zawierana na podstawie art. 730 KC.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kilkoro pracowników obsługi nabierze w najbliższym czasie prawa do emerytury. Część z nich chciałaby wrócić i nadal pracować. Proszę o informację jaki powinien być okres przerwy między rozwiązaniem stosunku pracy (wydaniem świadectwa), a ponownym zatrudnieniem. Czy można rozwiązać stosunek pracy jednego dnia i nawiązać następnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może dokonywać zmian w regulaminie wynagradzania, które są niekorzystne dla nauczyciela i działają wstecz? 13 października opublikowano uchwałę rady miasta i gminy na mocy której dodatki funkcyjny i motywacyjny obliczane do tej pory w oparciu o „średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty” będzie obliczane w oparciu o „kwotę bazową” (np. dodatek funkcyjny wynosił 45% średniego wynagrodzenia nauczyciela stażysty, obecnie jest 45% kwoty bazowej). Zmiana ta spowodowała zmniejszenie wynagrodzeń nauczycieli i dyrektorów szkół (np. dyrektorów nawet o 300-400 zł). Dodatkowo uchwałę opublikowano 13 października, weszła w życie po 14 dniach, ale obowiązuje od 1 września 2022 r. Pensje listopadowe zostały więc pomniejszone o „nadpłacone od września” dodatki (bo do października wypłacane były według starych zasad). Czy gmina miała prawo dokonać tych potrąceń bez zgody pracownika? Czy można zmieniać regulamin w sposób, który obniża (bez uzasadnionych powodów) wynagrodzenie pracownika?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak wprowadzić uchwałą, czy zarządzeniem regulamin dodatku motywacyjnego oraz nagród dyrektora szkoły?
- Witam!
Zatrudniam nauczyciela kontraktowego w wymiarze 1/2 etatu
6 godzin bez kwalifikacji za zgodą kuratora oświaty a 3 godziny świetlica, czyli zgodnie z kwalifikacjami. Jak sformułować umowę i jak płacić nauczycielowi ? Z poziomu stażysty 9 godzin, czy uwzględnić 6 stażysta a 3 kontraktowy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel z dniem 1 września został zatrudniony w dwóch szkołach na terenie gminy i organ prowadzący ustalił podwyższone pensum, które wynosiło 24/24. W trakcie trwania roku zaszła potrzeba przydzielenia godzin nauczania indywidualnego i z braku nauczycieli specjalistów tenże nauczyciel otrzymał dodatkowe 2 godziny zajęć. Czy można w trakcie roku szkolnego zmienić umowę i podwyższyć pensum do 26/26, czy też wykazać te 2 godziny jako godziny ponadwymiarowe nauczyciela? Jeżeli nie, to czy ten nauczyciel może realizować dodatkowe 2 godziny zajęć i w jaki sposób?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe