Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w liceum ogólnokształcącym (zgodnie z nową podstawą programową) tygodniowy wymiar godzin może być wyższy, niż wynika to z rozporządzenia (np. w kl. I - powyżej 30 h, w kl. II - powyżej 32 h i w kl. III - powyżej 29 godzin)?
Nie. Rozporządzenie określa tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą w podanych w pytaniu ilościach. Dyrektor tak musi rozplanować godziny, aby zmieścić się w tych limitach.
Załącznik nr 7 do Rozporządzenia (...):
10. Tygodniowy wymiar godzin:
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą dla uczniów poszczególnych klas wynosi:
a) klasa I - 30 godzin, a w oddziale dwujęzycznym – 33 godziny,
b) klasa II - 32 godziny, a w oddziale dwujęzycznym – 35 godzin,
c) klasa III - 29 godzin, a w oddziale dwujęzycznym – 32 godziny;
Do sumy obowiązkowych zajęć edukacyjnych nie wliczają się takie zajęcia jak religia, wychowanie do życia w rodzinie czy zajęcia rewalidacyjne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony w 2 placówkach oświatowych, publicznej i niepublicznej, staruje w konkursie na dyrektora placówki publicznej. Ocenę pracy w placówce publicznej uzyskał negatywną od dyrektora, który też staruje w tym konkursie (konkurencja), natomiast ocenę pracy w placówce niepublicznej uzyskał bardzo dobrą. Czy może przedstawić w konkursie tę ocenę z placówki niepublicznej? Czy decyduje o tym kuratorium? Czy nauczyciel z przygotowaniem pedagogicznym może ubiegać się o stanowiska menadżera w szkole (wtedy nie jest potrzebna ocena pracy) w zamiast dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w liceum ogólnokształcącym nie uczęszczał na zajęcia z języka angielskiego w szkole, może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego aby uzyskać ocenę a następnie uczęszczać na ten język już w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie - Art. 44o. 3. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas? W najbliższym czasie na posiedzeniu RP ma zapaść decyzja o promowaniu ucznia klasy pierwszej do klasy drugiej. Pytanie: - czy uczeń otrzymuje świadectwo? - z jaką datą wystawia się świadectwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co przysługuje nauczycielom zatrudnionym w zespole szkół, którzy realizują zajęcia w szkołach dziennych oraz dodatkowe zajęcia (ponad pensum) w szkołach zaocznych w soboty i niedziele. Zadając to pytanie mam na myśli czas pracy nauczycieli i zasady wynagradzania, zwłaszcza w niedziele.
- Czy w sytuacji, gdy w klasie 1-3 SP jest uczeń z orzeczonym zespołem Aspergera, ale rodzice wycofali ze szkoły stosowne orzeczenie w tym zakresie, dyrektor ma podstawy (oczywiście za zgodą organu prowadzącego) do kontynuacji zatrudnienia w takiej klasie asystenta nauczyciela? Ze względu na nieobliczalne zachowania takiego ucznia jest to zasadne, gdyż często jest potrzeba np. wyjścia za uczniem w trakcie zajęć lekcyjnych, aby zapewnić mu bezpieczeństwo np. w sytuacjach, gdy niespodziewanie ucieka z lekcji. Czy kontynuacja zatrudnienia asystenta nauczyciela w takiej sytuacji - pomimo formalnego nieposiadania przez szkołę orzeczenia - nie stoi w sprzeczności z przepisami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe