Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń realizujący indywidualny tok nauczania jest zobowiązany do zdawania egzaminu klasyfikacyjnego na zakończenie każdego semestru?
Uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Zakres programu jest indywidualnie dostosowywany do ucznia
Należy pamiętać, że zgodnie z § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki uczeń realizujący indywidualny tok nauczania kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.
Uczeń ten może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany, czy promowany w czasie całego roku szkolnego.
Podstawą do klasyfikacji jest egzamin
Natomiast w myśl § 11 rozporządzenia uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka wychowania przedszkolnego ma w ramach dodatkowych obowiązków prowadzenie księgi i organizację zastępstw w przedszkolu oraz układanie harmonogramu pracy nauczycieli. Przydział prac dodatkowych w przedszkolu reguluje Uchwała Rady Pedagogicznej z sierpnia. W listopadzie nauczycielka nie otrzymała dodatku motywacyjnego i odmówiła prowadzenia zastępstw stwierdzając że nie będzie tego robiła za darmo. Dodatek motywacyjny nie jest przyznawany za wywiązywanie się z dodatkowych obowiązków. Każdy nauczyciel w placówce takie obowiązki ma. Czy nauczycielka mogła tak postąpić? Czy dyrektor może wyciągnąć konsekwencje i jakie? W jaki sposób powinien tę sytuację rozwiązać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym pełnię obowiązki dyrektora w gimnazjum. Nasza szkoła od 1 września 2018 będzie wygaszona - włączona do szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi. Mam pytanie odnośnie statutu: jakie zmiany w dotychczasowym statucie gimnazjum powinnam zamieścić w obecnym roku szkolnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mamy w szkole procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia wprowadzone przez poprzedniego dyrektora, ale chciałabym je zmienić. Czy powinnam powołać zespół do opracowania i jak je wprowadzić?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy na podstawie art.41 ustawy o systemie oświaty tj. pkt. 2, ust. 4: Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności- propozycje dyrektora szkoły w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych muszę na RP przedstawiać cały przydział godzin nauczycielskich wraz z nauczanymi przedmiotami? czy nie jest to naruszeniem przepisów odnośnie ochrony danych osobowych? czy tego typu rzeczy nie są warunkami umowy pracy zawieranymi między pracodawcą, a pracownikiem? Czy jestem zmuszony polegać na opinii RP, czy też ten przepis obejmuje wszelkie inne czynności, oprócz wyżej wymienionych? Pozdrawiam Jarosław Marcinkowski
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatek funkcyjny może być przyznany pracownikowi samorządowemu, który nie zajmuje stanowiska kierowniczego, ale ma rozszerzoną odpowiedzialność - koordynuje pracę innych pracowników? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? W jaki sposób należy wyliczyć wysokość takiego dodatku?
Czy w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych następujący zapis byłby właściwy i zgodny z
rozporządzeniem i ustawą:
"1. Pracownikom zatrudnionym na n/w stanowiskach przysługuje dodatek funkcyjny określony w Załączniku do niniejszego Regulaminu:
1) Główny księgowy - V kategoria zaszeregowania,
2) Główny specjalista - II kategoria zaszeregowania,
3) Sekretarz - III kategoria zaszeregowania."
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe