Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W tym roku szkolnym pełnię obowiązki dyrektora w gimnazjum. Nasza szkoła od 1 września 2018 będzie wygaszona - włączona do szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi. Mam pytanie odnośnie statutu: jakie zmiany w dotychczasowym statucie gimnazjum powinnam zamieścić w obecnym roku szkolnym?
Dotychczasowe statuty dotychczasowych gimnazjów zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w tych szkołach;
Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia,w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty branżowych szkół I stopnia, w których są prowadzone klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty czteroletnich liceów ogólnokształcących, w których są prowadzone klasy dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty pięcioletnich techników, w których są prowadzone klasy dotychczasowego czteroletniego technikum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.(art. 322 ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe)
Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie: 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych, 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych artystycznych, – zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w dotychczasowym gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym, czteroletnim technikum, klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia, dotychczasowej szkole policealnej i szkole specjalnej przysposabiającej do pracy, a także w dotychczasowych szkołach artystycznych, oraz mogą być zmieniane na podstawie tych przepisów. W zależności od bieżącej aktualizacji (i bieżących treści w statucie) zmiany, jakich należy w nim dokonać wynikają z przepisów ustawowych. Dotyczą m. in.:
1) wygaszania gimnazjum,
2) braku naboru do kl. 1 w br. szkolnym, do kl. następnych – sukcesywnie,
3) rozstrzygnięć w sprawie uczniów niepromowanych. Oznacza to, że należy porównać zapisy statutu ze zmianami wprowadzonymi do ustawy o systemie oświaty i obowiązującymi od dnia 1.09.2017 r.
(https://reformaedukacji.men.gov.pl/o-reformie/samorzad/statuty.htm)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie kary mogą być stosowane w szkole, żeby były zgodne z obowiązującym prawem i nie naruszały godności ucznia? Proszę o przykłady konkretnych rozwiązań.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektora przedszkola obowiązuje Regulamin pracy przedszkola, w którym jest dyrektorem, czy Regulamin pracy Urzędu Miasta i Gminy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Do statutu szkoły wprowadzono liczne zmiany, rada pedagogiczna zobowiązała dyrektora do opublikowania ujednoliconego tekstu statutu. Proszę o odpowiedź na następujące pytania: 1. Czy tekst ujednolicony dyrektor wprowadza zarządzeniem? 2. Czy jeśli uchwała o ostatnich zmianach w statucie jest z dnia np. 4 marca to czy z taką samą datą ogłasza się tekst jednolity statutu? 3. Jakiego zapisu dokonuje się w statucie, rozumiem, że traci moc poprzedni statut, a podaje się datę ważności nowego ujednoliconego tekstu statutu? 4. Czy po ogłoszeniu ujednoliconego tekstu statutu-musi upłynąć 14 dni, aby statut wszedł w życie? Jeśli tak, to którą datę podajemy w statucie-jako datę wejścia w życie statutu-datę ostatniej uchwały zmieniającej, czy datę ogłoszenia tekstu ujednoliconego, czy wejścia w życie tekstu ujednoliconego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ponawiam zapytanie w sprawie programu z doradztwa zawodowego. Czy w bursie jest obligatoryjny wymóg, aby wewnątrzbursowy program doradztwa zawodowego funkcjonował w placówce. W szkołach jest taki wymóg, a co z placówkami typu bursa? Nadmieniam, że interesuje mnie aspekt doradztwa zawodowego, a nie doskonalenia zawodowego.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób dyrektor dokonuje zwolnienia ucznia z zająć? Czy w formie pisemnej (do kogo kierowanej), ustnej czy jakiegoś rejestru zwolnionych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe