Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dodatek funkcyjny może być przyznany pracownikowi samorządowemu, który nie zajmuje stanowiska kierowniczego, ale ma rozszerzoną odpowiedzialność - koordynuje pracę innych pracowników? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? W jaki sposób należy wyliczyć wysokość takiego dodatku? Czy w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych następujący zapis byłby właściwy i zgodny z rozporządzeniem i ustawą: "1. Pracownikom zatrudnionym na n/w stanowiskach przysługuje dodatek funkcyjny określony w Załączniku do niniejszego Regulaminu: 1) Główny księgowy - V kategoria zaszeregowania, 2) Główny specjalista - II kategoria zaszeregowania, 3) Sekretarz - III kategoria zaszeregowania."
Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282) pracownikowi samorządowemu może zostać przyznany dodatek funkcyjny. W takiej sytuacji regulamin wynagradzania powinien stanowić, którym pracownikom przysługuje dodatek, w jakiej wysokości i na jakich zasadach – art. 39 ust. 2 pkt 2 UoPS. Dopuszczalne jest więc przyznanie dodatku na stanowiskach, na których pracownicy koordynują pracę innych pracowników oraz w związku z tym mają szerszy zakres zadań lub odpowiedzialności, np. na stanowiskach podanych w pytaniu. Wysokość dodatku musi ustalić pracodawca w regulaminie wynagradzania (np. kwotowo lub procentowo od wynagrodzenia zasadniczego, mając na względzie możliwy różny zakres zadań lub odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach), ponieważ w tym zakresie nie obowiązują regulacje ustawowe. W treści pytania wskazano natomiast inne kategorie zaszeregowania ww. pracowników niż przyjęte w załącznikach do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 936) w celu ustalenia wynagrodzenia zasadniczego, a w związku z tym kategorie proponowane w pytaniu będą prawidłowe pod warunkiem ich ustalenia wyłącznie w celu ustalenia wysokości dodatku funkcyjnego (jako element ustalania wysokości dodatku), nie zaś samego wynagrodzenia zasadniczego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, czy każdy nauczyciel powinien otrzymać zakres czynności?
Jak należy przekazać nauczycielowi wychowawstwo klasy? Pozdrawiam
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy protokół z posiedzenia RP zawiera załączniki inne niż uchwały RP?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapis "Ocena przewidywana może zostać obniżona lub podwyższona, jeżeli uczeń po jej wystawieniu otrzymał oceny niższe lub wyższe." jest zgodny z przepisami prawa? Czy tylko taką ocenę można podwyższyć?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dot. zwolnienie ucznia z przedmiotu znajdującego się w ramowym planie nauczania PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO.
Czy Dyrektor Szkoły może zwolnić ucznia z obowiązku uczęszczania na obowiązkowe zajęcia znajdujące się w ramowym planie nauczania PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO w przypadku, gdy przepisy prawa dopuszczają zwolnienie ucznia z NAUKI JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM?
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO to przedmiot znajdujący się w ramowym planie nauczania i stanowi cześć teoretyczną, którą należy zdać, aby uzyskać prawo jazdy danej kategorii. Przedmiot ten znajduje się w dokumentacji przebiegu nauczania (Arkusz ocen ucznia).
NAUKA JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM to część praktyczna znajdująca się poza ramowym planem nauczania i nie ma jej w dokumentacji przebiegu nauczania (Arkusz ocen ucznia).
W mojej ocenie, nie ma możliwości uzyskania prawa jazdy danej kategorii oraz podejścia do części praktycznej egzaminu, jazdy pojazdem silnikowym, jeśli osoba egzaminowana nie uzyska pozytywnego wyniku z części pisemnej, przepisy ruchu drogowego.
W związku z powyższym uważam, że Dyrektor Szkoły, któremu uczeń przedłożył prawo jazdy danej kategorii może zwolnić z PRZEPISÓW RUCHU DROGOWEGO I NAUKI JAZDY POJAZDEM SILNIKOWYM.
W przypadku możliwości zwolnienia ucznia z przepisów ruchu drogowego, proszę podać w jakiej formie należy uregulować procedurę zwolnienia ucznia z tych zajęć.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak wprowadzić w szkole Regulamin Pracy, jeśli do tej pory nie funkcjonował w szkole?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe