Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dodatek funkcyjny może być przyznany pracownikowi samorządowemu, który nie zajmuje stanowiska kierowniczego, ale ma rozszerzoną odpowiedzialność - koordynuje pracę innych pracowników? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? W jaki sposób należy wyliczyć wysokość takiego dodatku? Czy w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych następujący zapis byłby właściwy i zgodny z rozporządzeniem i ustawą: "1. Pracownikom zatrudnionym na n/w stanowiskach przysługuje dodatek funkcyjny określony w Załączniku do niniejszego Regulaminu: 1) Główny księgowy - V kategoria zaszeregowania, 2) Główny specjalista - II kategoria zaszeregowania, 3) Sekretarz - III kategoria zaszeregowania."
Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282) pracownikowi samorządowemu może zostać przyznany dodatek funkcyjny. W takiej sytuacji regulamin wynagradzania powinien stanowić, którym pracownikom przysługuje dodatek, w jakiej wysokości i na jakich zasadach – art. 39 ust. 2 pkt 2 UoPS. Dopuszczalne jest więc przyznanie dodatku na stanowiskach, na których pracownicy koordynują pracę innych pracowników oraz w związku z tym mają szerszy zakres zadań lub odpowiedzialności, np. na stanowiskach podanych w pytaniu. Wysokość dodatku musi ustalić pracodawca w regulaminie wynagradzania (np. kwotowo lub procentowo od wynagrodzenia zasadniczego, mając na względzie możliwy różny zakres zadań lub odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach), ponieważ w tym zakresie nie obowiązują regulacje ustawowe. W treści pytania wskazano natomiast inne kategorie zaszeregowania ww. pracowników niż przyjęte w załącznikach do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 936) w celu ustalenia wynagrodzenia zasadniczego, a w związku z tym kategorie proponowane w pytaniu będą prawidłowe pod warunkiem ich ustalenia wyłącznie w celu ustalenia wysokości dodatku funkcyjnego (jako element ustalania wysokości dodatku), nie zaś samego wynagrodzenia zasadniczego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przykładowy plan pracy bursy i plan pracy opiekuńczo-wychowawczej w bursie. Czym zasadniczo sie różnią?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykładowy aktualny w 2018r. wzór Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z załącznikami dla przedszkola samorządowego w którym funkcjonują związki zawodowe.dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizacja zajęć z zakresu doradztwa zawodowego dla klas może być dokumentowana w dzienniku papierowym, mimo że szkoła posiada e -dziennik?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie dotyczące klasyfikacji ucznia.Czy frekwencję ucz. rozliczamy miesiecznie (chodzi o 50% obecności na danych zajeciach)czy w systemie półrocznym?bo są dwie różne opinie?czy klasyfikujemy ucz., który nie ma 50%obecności na zajęciach, ale ma oceny z danego przedmiotu, które umożliwiają wystawienie mu oceny. Wszystkie nieobecności ucznia są usprawiedliwione.Pozdrawiam
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Przykładowy 5-letni plan rozwoju szkoły podstawowej wraz z oddziałami wychowania przedszkolnego
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe