Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń nieklasyfikowany na I półrocze powinien uzyskać klasyfikacyjną ocenę z zachowania ?
Zachowanie ucznia także podlega ocenianiu. Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia.Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania, natomiast ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na: 1) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych; 2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły. W przypadku nieklasyfikowania ucznia z obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”. Bowiem śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia następujące podstawowe obszary: 1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; 2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej; 3) dbałość o honor i tradycje szkoły; 4) dbałość o piękno mowy ojczystej; 5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; 6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią; 7) okazywanie szacunku innym osobom. Ponadto ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę oddziału, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu m. in. ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Oznacza to, że szczegóły oceniania zachowania powinny być regulowane zapisami statutowymi.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b, art. 44f; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 12, § 13.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zatrudniając kolejny raz (przekroczę limit 3 umów lub 33 miesięcy) nauczyciela mianowanego na rok szkolny 2022/2023 (w wymiarze 3/18, zatrudnienie surdopedagoga dla 2 konkretnych uczniów, na podstawie Karty Nauczyciela) muszę zgłosić fakt naruszenia limitu zatrudnienia do PIP? Co należy dołączyć do umowy zawieranej z nauczycielem żeby umowa z automatu nie przekształciła się w umowę na czas nieokreślony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy obowiązuje Rozporządzenie MEN z dnia 05.04.2016 o wypoczynku dzieci i młodzieży, podczas wyjazdu uczniów w czasie roku szkolnego na 3 dniowy biwak lub wyjazd na 3 dniową wycieczkę szkolną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, pracownica urodziła dziecko 14 sierpnia 2010 r. Do tego czasu przebywała na zwolnieniu lekarskim (również w czasie wakacji). Od 1 do 14 stycznia będzie przebywać na dodatkowym urlopie macierzyńskim. Czy w związku z tym od 15 stycznia może "odebrać" urlop wypoczynkowy w wymiarze 6 tygodni? W takim przypadku nakładać się będą dwa urlopy: zaległy z bieżącymi feriami. Czy po zakończeniu 6 - tygodniowego urlopu należy zrealizować dodatkowe 14 dni za ferie z 2011 roku? Z poważaniem Krzysztof Urban krzysztof.urban@onet.pl
- Czy osoba, która ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika, specjalność: prewencja i zagrożenia społeczne, studia uzupełaniające magisterskie pedagogika, specjalność: pedagogika rewalidacyjna, oligofrenopedagogika, studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz podyplomowe studia z podyplomowe edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz kurs TUS ma kwalifikacje bezterminowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym pensja dyrektorska może zostać wliczona w dotację na ucznia niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe