Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy logopeda może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem niepełnosprawnym ruchowo, w tym z afazją? Jeśli nie, to jaki specjalista może prowadzić takie zajęcia? Proszę o poradę, co zrobić, jeśli nie ma takiego specjalisty?
Logopeda może prowadzić z dzieckiem tylko zajęcia logopedyczne (w zakresie stymulacji rozwoju mowy i eliminowania jej zaburzeń), mieszczące się w ramach zadań wykonywanych na tym stanowisku zgodnie z § 25 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1280). Logopeda nie prowadzi natomiast zajęć mających na celu usprawnienie ruchowe, z powodu braku kwalifikacji - § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1289). Zajęcia mające na celu usprawnianie ruchu może prowadzić np. fizjoterapeuta lub rehabilitant i takich specjalistów (także bez kwalifikacji pedagogicznych) należy nadal poszukiwać do pracy z dzieckiem, z uwagi na obowiązek realizowania zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przypadku kiedy uczeń był nieobecny, należy odrobić?
- W jaki sposób wręczyć nauczycielowi powiadomienie o ograniczeniu etatu jeśli przebywa on na urlopie dla poratowania zdrowia. Czy ograniczenie etatu wiąże się z minimalną godzin, które trzeba zaproponować? czy np 8/18, 5/18 to też ograniczenie etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy 2 maja 2022 r. jest dniem wolnym dla uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy szkoła może przyjąć spadek, a może Rada Rodziców - ma osobne konto?
- Czy uczeń branżowej szkoły I stopnia klasy wielozawodowej mający status ucznia młodocianego może być objęty indywidualnym nauczaniem? Uczeń realizuje praktyczną naukę zawodu na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego zawartej przez ucznia z pracodawcą, otrzymuje wynagrodzenie za pracę, podlega przepisom kodeksu pracy odnośnie czasu pracy, czy pracodawca musi wyrazić zgodę, co z wynagrodzeniem ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe