Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o poradę dotyczącą kontroli realizacji rocznego obowiązku przedszkszkolnego. W wykazie z Urzędu Miasta figuruje dziecko zameldowane w naszym obwodzie. Z uzyskanych przez szkołę informacji wynika, że matka z dzieckiem nie zamieszkuje w tym miejscu. Ojciec nie odebrał pisma poleconego z prośbą o wskazanie miejsca pobytu dziecka. Nie otworzył też drzwi Pani pedagog, która osobiście udała się pod wskazany adres. Jak powinien postąpić teraz dyrektor? Czy pod wskazany adres należy wysłać upomnienie w sprawie wykonania obowiązku zapewnienia dziecku regularnego uczęszczania na zajęcia przedszkolne/szkolne, potem wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego z tytułem wykonawczym?
Dyrektor może albo jeszcze raz wysłać pismo do ojca dziecka, w którym oprócz pytania o miejsce zamieszkania dziecka zobowiąże dodatkowo do wskazania, do jakiej szkoły dziecko uczęszcza, pod rygorem wszczęcia postępowania egzekucyjnego, albo od razu wystosować upomnienie na podstawie art. 15 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2014 r., poz. 1619). Brak reakcji na upomnienie powinien skutkować wystawieniem tytułu wykonawczego i wszczęciem egzekucji. Do czasu potwierdzenia realizacji obowiązku szkolnego, dziecko jest traktowane jako nie realizujące tego obowiązku, co zobowiązuje dyrektora do egzekwowania obowiązku na podstawie art. 20 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel świetlicy przebywa na zwolnieniu lekarskim, obecnie wyznaczam za niego zastępstwa. Jeśli przejdzie na urlop macierzyński, to mogę nadal kontynuować zastępstwa czy muszę przydzielić godziny ponadwymiarowe? Poproszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Co powinien zrobić dyrektor przyjmując ucznia do trzeciej klasy gimnazjum w trakcie roku szkolnego? Jak odnieść się do trzyletniego planu nauczania ? Dziękuję za udzieloną odpowiedz.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- wypłata 13
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy tematy z WDŻ w 1 i 2 klasie gimnazjum wpisuje się w dzienniki lekcyjne czy zajęć pozalekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie § 19 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, przedszkole, szkoła i placówka gromadzi, w indywidualnej teczce dla każdego dziecka, ucznia, uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, słuchacza lub wychowanka objętego odpowiednio kształceniem specjalnym, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego, terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz indywidualne programy zajęć.
Proszę o wyjaśnienie, czy "indywidualną teczkę" zakłada wychowawca klasy, kto ją przechowuje i co rozumiemy przez "dokumentacja badań i czynności uzupełniających".
Jeżeli w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną objętych jest ok. 300 uczniów(zajęcia specjalistyczne, rozwijające itp.) Czy to oznacza, że tyle "indywidualnych teczek" powinniśmy posiadać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe