Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy terapeuta (inny niż terapeuta pedagogiczny prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) np. terapeuta żywienia, terapeuta wzroku czy hipoterapeuta, terapeuta SI pracujący z dzieckiem objętym kształceniem specjalnym musi posiadać wykształcenie pedagogiczne?
Na podstawie § 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 ze zm.) oraz § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej mogą prowadzić nauczyciele z kwalifikacjami specjalistów oraz specjaliści będący pracownikami niepedagogicznymi (bez kwalifikacji nauczyciela).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący inny niż jst- stowarzyszenie prowadzący szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej przedstawia arkusz organizacyjny do zaopiniowania przez Kuratorium Oświaty? Czy dyrektor niepublicznej szkoły podstawowej o uprawnieniach szkoły publicznej występuje do zakładowych organizacji związkowych o wydanie opinii dotyczącej arkusza organizacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaki czas jest wydawana opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W październiku dyrektor prywatnego, dziennego liceum dla młodzieży przedstawił uczniom ich obowiązki. Uczniowie podpisali dokument. U niektórych osób pojawiły się zapisy dotyczące tego z kim nie mogą siedzieć w ławce na lekcji. Dotyczyło to również tzw zakochanej parze, która flirtowała ze sobą , dotykała się pod ławką nie interesowała się przebiegiem lekcji.
Obecnie uczeń (już pełnoletni) zarzucił szkole, że ów regulamin godzi w jego interesy i samopoczucie i jest sprzeczny z zapisem statutowym który brzmi: celem i zadaniem szkoły jest: zapewnienie uczniom pełnego rozwoju intelektualnego i emocjonalnego w warunkach poszanowania ich godności oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
Uczeń twierdzi, że zapis mówiący o tym, że nie może w trakcie lekcji siedzieć w ławce ze swoja dziewczyną jest równoznaczny z brakiem jego poszanowania.
Czy nauczyciele w szkole maja prawo decydowania o tym z kim siedzi uczeń w ławce? (para była wyłącznie zainteresowana sobą)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona minimalna tygodniowa liczba godzin zajęć terapeutycznych, jaką należy realizować? Czy można ją modyfikować w zależności od wieku (pytanie dotyczy dzieci w wieku 3–4 lat) i możliwości psychofizycznych dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe