Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona minimalna tygodniowa liczba godzin zajęć terapeutycznych, jaką należy realizować? Czy można ją modyfikować w zależności od wieku (pytanie dotyczy dzieci w wieku 3–4 lat) i możliwości psychofizycznych dziecka?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309) nie określają liczby godzin poszczególnych zajęć terapeutycznych. Ich rodzaj i wymiar godzinowy jest ustalany indywidualnie dla każdego ucznia, mając na względzie indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne konkretnego niepełnosprawnego ucznia, które dyrektor ustala na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej, wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania danego ucznia oraz treści opracowanego dla niego indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; wiek ucznia nie ma więc decydującego znaczenia - § 5 pkt 1, § 6 ust. 1, 2 i 4 oraz § 7 ust. 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie, kiedy należy płacić za godziny nadliczbowe stałe - czy tylko za faktycznie przepracowane? Jeżeli nauczyciel jest w delegacji (wycieczka z klasą, z uczniami na konkursie, na konferencji, kursie lub przeprowadza w szkole konkurs albo jest do dyspozycji dyrektora, bo klasa pojechała na wycieczkę) - jak należy w takich przypadkach postąpić? Proszę o dokładną informację i podstawę prawną, bo spotkałam się z różną interpretacją.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji na dzieci niepełnosprawne w niepublicznym przedszkolu mogę pokryć studia podyplomowe w zakresie surdopedagogiki zatrudnionego już nauczyciela wspomagającego (po oligofrenopedagogice)- dodam, że w grupie przedszkolnej jest właśnie chłopiec z niedosłuchem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę adoptować pomieszczenia przyszkolne tj. mieszkania służbowe na oddział przedszkolny? Proszę o przepisy prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel języka obcego musi dokonać podziału uczniów na grupy w zależności od umiejętności językowych w klasie pierwszej gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje szczegółowe musi posiadać nauczyciel wspomagający w przedszkolu? Czy w przypadku ukończenia przez niego studiów na kierunku pedagogika specjalna wystarczy licencjat czy muszą to być studia magisterskie? Ponadto czy studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki dają pełne uprawnienia do pracy z dziećmi autystycznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe