Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz. Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Uczeń może uczęszczać z klasą jedynie na zajęcia z wychowania fizycznego (4 godziny tygodniowo), a w pozostałym zakresie ma do zrealizowania tygodniowo: 6 godzin funkcjonowania osobistego i społecznego, 2 godziny zajęć rozwijających komunikowanie się, 13 godzin rozwijających kreatywność, do czego należy zaliczyć 10 godzin zajęć realizowanych indywidualnie, a pozostałe godziny mógłby realizować z innymi uczniami z orzeczeniami, o ile uczęszczają do szkoły. Przez 8 lat nauki w szkole podstawowej dla ucznia należy zaplanować łącznie 5 godzin zajęć do dyspozycji dyrektora oraz na wniosek rodzica może uczęszczać na religię lub etykę, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ma moc prawną pisemna zgoda nauczyciela na zmniejszony wymiar czasu pracy (z 15/18 na 11/18), podpisana w trakcie trwania zwolnienia lekarskiego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Ośrodka rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczego, w którym edukacją objęci są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ze sprzężeniami oraz z niepeł. głęboką. we wrześniu zgłosił się do nas rodzic z dzieckiem z orzeczeniem o kształceniu specjalnym z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu LEKKIM oraz autyzm. Dziecko to objęte jest wczesnym wspomaganiem prowadzonym przez naszą placówkę. Rodzic chce aby dziecko uczęszczało do nas na zajęcia w ramach wychowania przedszkolnego (ma 4 lata) z uwagi na szeroką gamę zajęć specjalistycznych, których przedszkole do którego uczęszcza nie może mu zapewnić. W związku z tym moje pytanie brzmi: Czy nasza placówka może przyjąć to dziecko do placówki skoro w orzeczeniu jest lekkie?. Funkcjonowanie dziecka jest bardzo zaburzone: niemówiące, pampersowe, karmione przez butelkę, dlatego ja najbardziej wymagające naszej specjalistycznej opieki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakim dokumentem zatwierdzić szkolny zestaw programów i podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Skąd wynika, że Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe będą dopiero od 2019 r. odbywały się według nowej podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godzin wynikających z art. 42 KN pedagog szkolny może organizować cotygodniowe spotkania/konsultacje dla rodziców oraz spotkania z instytucjami współpracującymi stale ze szkołą?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe