Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła musi bezwzględnie uwzględnić opinię PPP w przypadku, gdy w ocenie nauczyciela uczennica kl.II nie opanowała podstawy programowej mimo udzielania dziecku istotnej pomocy psychologiczno pedagogicznej?
Wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia: 1) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno--terapeutycznym; 2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia; 3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii; 4) nieposiadającego orzeczenia lub opinii, ale który jest objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów; 5) posiadającego opinię lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego – na podstawie tej opinii. Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej. Na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzących zajęcia z uczniem w szkole i po uzyskaniu zgody rodziców albo pełnoletniego ucznia lub na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia opinia, może być wydana także uczniowi gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.Uczeń klasy I–III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I–III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 44o; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 3, 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam problem z gołębiami właściciela który sąsiaduje z halą sportowa szkoły. Hala jest pokryta blachą trapezową. Na dachu i na obróbkach blacharskich ścian zasiada około 80 szt. gołębi. Jest problem z utrzymaniem czystości na opasce odwadniającej hale, a szczególnie ubolewam nad blachą. Odchody gołębi są żrące i wywołują korozje na blasze. Nasze prośby o zmniejszenie liczby gołębi są ignorowane przez sąsiada. Dodam ,że działka sąsiada graniczy bezpośrednio z działką szkolną, a budynek, w którym przebywają gołębie jest oddalony od granicy o 2 m. Proszę o pomoc w przedstawionym problemie. Czy jest podstawa prawna, aby wymóc likwidacje ptaków?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie i regulaminach szkoły może się pojawić zapis o ponoszeniu przez rodziców uczniów konsekwencji finansowych za dokonane zniszczenia na terenie szkoły i podczas wycieczek.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie.Od września zaczynam pełnić po raz pierwszy funkcję dyrektora szkoły. Bardzo proszę o podanie mi zestawu dokumentów, które muszę wypełnić na początek roku szkolnego ( oczywiście poza planem i przydziałem czynności dla nauczycieli.)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedź, gdzie mam szukać na tym portalu opracowań i wzoru arkusza organizacji na rok szkolny 2012/2013 po zmianie przepisów.
- Nauczycielka odeszła na emeryturę w 2006 z Zespołu Szkół nr 26 ul. Urbanistów 3 w Warszawie. Będąc na emeryturze w latach 2011-2017 pracowała w Gimnazjum nr 3 w Pruszkowie (obecnie Szkoła Podstawowa nr 3). W latach, w których pracowała tj. 2011-2017 była objęta opieka socjalną – jako pracownik. Gimnazjum nr 3 było jej ostatnim miejscem pracy, które zostało przekształcone w Szkołę Podstawową nr 3.
Dodaję, że pracując w Gimnazjum nr 3 nie zawiesiła pobierania emerytury.
18.11.2019 r. złożyła do Szkoły Podstawowej nr 3 w Pruszkowie prośbę o objęcie opieką socjalną.
Czy Szkoła Podstawowa nr 3 powinna objąć nauczycielkę opieką socjalną z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe