Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy program profilaktyczny i program wychowawczy mogą stanowić jeden dokument, czy mają to być dwa oddzielne?
2. Do kompetencji rady rodziców należy: 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli, b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców. Działalność edukacyjna szkoły jest określona przez: 1) szkolny zestaw programów nauczania, który uwzględniając wymiar wychowawczy, obejmuje całą działalność szkoły z punktu widzenia dydaktycznego; 2) program wychowawczy szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym; 3) program profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym. Szkolny zestaw programów nauczania, program wychowawczy szkoły oraz program profilaktyki tworzą spójną całość i muszą uwzględniać wszystkie wymagania opisane w podstawie programowej. Ich przygotowanie i realizacja są zadaniem zarówno całej szkoły, jak i każdego nauczyciela. Z zapisów rozporządzenia oraz ustawy można wnioskować, że są to 2 dokumenty.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 54; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ze zm.), np. zał. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie czy chwilowo ze względu organizacyjnego mogą przebywać w jednej sali przedszkolnej dwie grupy? Każda z nich zostaje pod opieką swojego nauczyciela oraz salowej. W tym samym czasie w sali sprawują opiekę nad dziećmi dwie nauczycielki i dwie salowe.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudnienie wsparcia dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w kl. IV – w jakim wymiarze? Czy można zatrudnić nauczyciela na czas określony, np. na czas obowiązującego orzeczenie o kształceniu specjalnym (autyzm)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. bardzo proszę o odpowiedź na pytanie, jak w nowym nadzorze postrzegana ma być koncepcja pracy szkoły? czy to ma być wizja i misja, jaką dawniej tworzyliśmy, czy też plan rozwoju szkoły. Pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Moja poprzedniczka otrzymała pracę w kuratorium, teraz okazało się, że jest wizytatorem przydzielonym m.in.do naszej szkoły. Wiadomo na pewno będzie szukać jakiś nieścisłości. Czy zrobić coś, aby uniknąć sytuacji, że przyjedzie do nas na kontrolę? Bo raczej chciałabym oszczędzić sobie i innym nerwów, biorąc pod uwagę to w jakich okolicznościach odeszła. Nadmienię, że wymówiła umowę o pracę i w związku z tym nie jest delegowana do KO.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń szkoły będący absolwentem gimnazjum nie zdaje egzaminów poprawkowych i w konsekwencji nie otrzymuje promocji do klasy następnej. Uczniowie z klasy programowo niższej nie są już jednak absolwentami gimnazjum, lecz szkoły podstawowej. Jaka jest procedura w takiej sytuacji? Czy uczeń może kontynuować naukę w takiej klasie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe