Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy podczas mojej nieobecności w pracy (przebywam na urlopie) zastępca dyrektora może udzielać urlopów dla pracowników administracji i obsługi? W dokumentach oraz przydziale czynności zastępcy dyrektora nie znajduje się takie upoważnienie. Jeżeli tak, o proszę podać podstawę prawną.
Na podstawie art. 68 ust. 9 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900) w przypadku nieobecności dyrektora szkoły (np. urlop) zastępuje go wicedyrektor.
Kompetencje dyrektora szkoły zostały wymienione w art. 68 ust. 1-8 u.p.o. Zgodnie z nimi dyrektor m.in.:
1) kieruje działalnością szkoły,
2) jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Na podstawie art. 68 ust. 9 cytowanej ustawy w przypadku nieobecności dyrektora szkoły (np. pobytu na urlopie) zastępuje go wicedyrektor realizując wszystkie kompetencje nieobecnego dyrektora.
Może także udzielać urlopów pracownikom administracji i obsługi co wynika z kompetencji kierowania działalnością szkoły oraz bycia kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Znajdujące się w dokumentach oraz przydziale czynności zastępcy dyrektora zapisy dotyczą upoważnienia go do odpowiednich działań wtedy, kiedy dyrektor jest obecny w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1) Jak obliczyć i wypłacić ekwiwalent za urlop dla nauczyciela doradztwa zawodowego zatrudnionego od 1.09.2017r. do 10.11.2017r.? Jest to nauczyciel kontraktowy, jest zatrudniony również w innej szkole w pełnym wymiarze na czas nieokreślony.
2) Czy z urlopu dla poratowania zdrowia możne przejść bezpośrednio na świadczenie kompensacyjne (mężczyzna z 35 letnim stażem pracy, wiek - 58 lat)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 31.08.2017 r. kończy mi się kadencja dyrektora. Czy możliwe jest przedłużenie kadencji na okres 5 - lat, czy tylko do 31.08.2019 r.?
- Pedagog w naszej szkole jest zatrudniony na 10/20 (umowa na czas nieokreślony). Łącznie pracuje etat, gdyż dochodzą mu godziny zajęć korekcyjno - kompensacyjnych (9/18) - aneks do umowy o pracę. Nauczyciel ten uzyskał stopień nauczyciela mianowanego. Czy taka sytuacja umożliwia przekształcenie umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania? Czy różne wymiary etatu uniemożliwiają takie przekształcenie? Jak rozwiązać ten problem? Podobnie wygląda sytuacja z nauczycielem bibliotekarzem, który etat uzyskuje poprzez pół etatu opiekuna świetlicy.
- Proszę o informacje: czy mogę zwolnić pracownika zatrudnionego na czas nieokreślony z KP, bez podania konkretnej przyczyny; czy mogę sprawdzić alkomatem pracownika?
Dziękuję
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1.Od dnia 1.09.2017r. zatrudniamy w szkole ponadgimnazjalnej nauczycielkę - emerytkę, która w dniu rozpoczęcia pracy udokumentowała swój staż pracy na 18 lat.
W dniu 18.03.2019r. dostarczyła dokumenty potwierdzające jej zatrudnienie na okres 15 lat i 4 miesiące, co łącznie daje 33 lata i 4 miesiące.
Czy od miesiąca marca powinnam wstecz, do momentu zatrudnienia wyrównać nauczycielce dodatek stażowy?
2. Od 5 lat zatrudniamy w niepełnym wymiarze godzin (jako nauczyciela) policjanta, który od połowy stycznia przeszedł na policyjną emeryturę. W lutym dostarczył świadectwo służby na 28 lat. Czy z chwilą dostarczenia świadectwa powinnam wyrównać trzy lata wstecz dodatek stażowy, czy zwiększyć go od chwili dostarczenia dokumentów.
Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej w przypadku wyrównania. Spotkałam się różnymi opiniami.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe