Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy plan pracy szkoły po zatwierdzeniu przez radę pedagogiczną(uchwałą)może stać się koncepcją szkoły? Czy to 2 różne dokumenty?
Na stronie:
http://www.konferencje.men.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/9-default/129-nadzor-pedagogiczny
"Co to jest koncepcja pracy?
Wymagania są opisane na takim stopniu ogólności, który pozwala podejmować szkole autonomiczne decyzje dotyczące sposobu ich wypełniania. Na przykład w obszarze „Procesy zachodzące w szkole lub placówce służące jej rozwojowi” pojawia się wymaganie „Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy”:
Wymaganie |
Charakterystyka |
Charakterystyka |
2.1 Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy |
Szkoła lub placówka działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy. |
Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb. |
Wymaganie 2.1 nakazuje szkole mieć przyjętą koncepcję swojej pracy, jednocześnie nie narzuca się szkole, jaką formę ma przyjąć koncepcja – czy ma to być pięcioletni program rozwoju, trzyletni program rozwoju, roczny plan pracy czy zapisy zawarte w dokumentach szkoły takich jak statut, program wychowawczy, czy inne obecne od dawna w szkole – pozostawia się tu nauczycielom i dyrektorowi prawo do decydowania. Należy także zwrócić uwagę, że dyrektor szkoły przystępując do konkursu na
stanowisko przedstawia koncepcję pracy. Jeśli został wybrany drodze konkursu, oznacza to, ze zaproponowana przez niego koncepcja zyskała uznanie w oczach organów – prowadzącego i nadzorującego, nauczycieli i rodziców. Koncepcja przedstawiona przez dyrektora podczas konkursu, uspołeczniona i przedyskutowana w szerokim gronie, także może się stać tą, o której mowa w wymaganiu 2.1".
Opinia MEN jest jednoznaczna: tak, plan pracy szkoły może być koncepcją.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2022/2023
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy kierownik zajęć praktycznych może tak jak dyrektor i wicedyrektor hospitować lekcje nauczycieli? Dodam, że jest w kierownictwie, a w zeszłym roku szkolnym był wicedyrektorem szkoły. Stanowisko zmienione ze względu na zmniejszenie liczbyoddziałów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Ile razy w roku szkolnym musi być przeprowadzana obserwacja pedagogiczna w przedszkolu? Przeglądając programy dostępne na rynku niektóre wydawnictwa mają w programie 3 obserwacje (wstępna, środkowa i końcowa), a niektóre tylko 2 (wstępna i końcowa). Jaka powinna być ich prawidłowa ilość? Jaka jest podstawa prawna?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia praktyczne nauki jazdy w ramach kursu kategorii B w zawodzie technik mechanik mogą być realizowane w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, tj. w okresie ferii zimowych i letnich, zimowej lub wiosennej przerwy świątecznej lub w niedzielę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc jak organizować kształcenie ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej ogólnodostępnej posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, czy konieczny jest nauczyciel dodatkowy realizujący treści programowe, czy też nauczanie może odbywać się z klasą przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej tylko program , formy i metody dostosowane do dziecka (w klasie jest 8 dzieci) i zajęcia rewalidacyjne prowadzone przez specjalistów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe