Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy plan nadzoru sporządzony dla przedszkola jest taki sam, jak dla punktu przedszkolnego?
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego jest obowiązkowe w publicznych punktach przedszkolnych i dokument ten obejmuje m.in. przedmiot ewaluacji wewnętrznej w odniesieniu do zagadnień uznanych w danej placówce za istotne w jej działalności, z uwzględnieniem wyników nadzoru z poprzedniego roku szkolnego, a także zawiera inne elementy, wymienione w § 23 ust. 2 i 3 w zw. z § 22 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1658. Identyczne regulacje obowiązują w publicznych przedszkolach, z tego względu w punkcie przedszkolnym można się wzorować na planie nadzoru pedagogicznego opracowanym dla przedszkola, z uwzględnieniem specyfiki danej placówki (czyli po zweryfikowaniu, czy wszystkie zagadnienia poddane ewaluacji wewnętrznej w przedszkolu są również istotne w działalności punktu przedszkolnego). Natomiast w niepublicznym punkcie przedszkolnym prowadzenie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego (w tym ewentualny obowiązek opracowania planu nadzoru) jest dobrowolne i uzależnione od treści projektu organizacji punktu przedszkolnego (§ 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz. U. z 2017 r., poz. 1657).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można prosić o arkusze obserwacji zajęć dla szkoły podstawowej i gimnazjum( dostępne są w większości dla przedszkola).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o konkretne wytyczne co do monitorowania realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Jakie dokumenty należy wypełniać (proszę o podanie wzoru arkusza kontrolującego realizację podstawy programowej). Czy istnieją wytyczne w przepisach jak często należy realizować dany obszar z podstawy? Czy od września 2017 roku przewidywane są zmiany w tym zakresie. Czytałam na Państwa portalu o konieczności przedstawienia we wrześniu dyrektorowi planu dydaktycznego. Co do dokładnie jest za dokument?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmienioną podstawą prawną,proszę o przesłanie wzoru uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyników śródrocznej klasyfikacji uczniów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel posiada ocenę pracy z grudnia 2018r. Czy ta ocena jest aktualna i można ją podać we wniosku o nagrodę kuratora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie kompetencji dyrektora w kwestii sprawowanego nadzoru. Jestem pracownikiem poradni psychologiczno-pedagogicznej. Mój dyrektor w ostatnim czasie do formułowanych przeze mnie i innych specjalistów opinii i orzeczeń zaczął dopisywać swoje wnioski, zalecenia tzn. uzupełniać już napisane opinie słusznymi, jego zdaniem, uwagami. Większość specjalistów nie zgadza się z tymi dodatkowo naniesionymi informacjami. Dokument taki wraca do pracownika, gdzie następnie ma on podpisać się pod sformułowaniami, których nie jest autorem. Czy taka ingerencja w niezależność opinii (jeśli nie narusza ona przepisów oraz jest zgodna z zebranym materiałem), ma podstawę prawną? Co z ochroną praw autorskich? Pod opinią podpisują się konkretni specjaliści i to oni biorą w dużej mierze odpowiedzialność za swoje słowa. Proszę o poradzenie mi jak daleko sięgają tutaj uprawnienia dyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe