Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pierwsza ocena nauczyciela początkującego powinna być napisana z uwzględnieniem obowiązkowych i dodatkowych kryteriów? Czy ocena ta musi mieć stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 ustawy - Karta Nauczyciela?
Zgodnie z art. 6a ust. 4 Karty Nauczyciela ocena pracy nauczyciela ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym:
1) ocena wyróżniająca;
2) ocena bardzo dobra;
3) ocena dobra;
4) ocena negatywna.
W drugim oraz ostatnim roku przygotowania do zawodu praca nauczyciela początkującego podlega obligatoryjnej ocenie.
Ocena pracy nauczyciela ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym: ocena wyróżniająca; ocena bardzo dobra; ocena dobra; ocena negatywna. Szczegółowe kryteria (obowiązkowe i dodatkowe) i szczegółowy tryb dokonywania oceny pracy nauczycieli jest określony w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 sierpnia 2022 r. w sprawie oceny pracy nauczycieli.
Przy dokonywaniu oceny dyrektor zasięga opinii mentora i rady rodziców. Dyrektor może również zasięgnąć opinii samorządu uczniowskiego. Natomiast na wniosek nauczyciela zasięga, a z własnej inicjatywy może zasięgnąć opinii właściwego doradcy metodycznego na temat pracy nauczyciela, a w przypadku braku takiej możliwości – opinii innego nauczyciela dyplomowanego lub mianowanego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące awansu zawodowego jednego z nauczycieli.
Jest nauczycielem kontraktowym, w tym roku kończy awans. Jednak przez rok pełnił funkcję dyrektora szkoły (szkoła niepubliczna).
Mam świadomość, że to wstrzymuje awans, ale czy jeśli był zatrudniony na pół etatu w innej placówce prowadzonej przez ten sam organ prowadzący może mieć "zaliczony" staż?
Czyli rok normalnego stażu, rok pracy jako nauczyciel oraz dyrektor i jednocześnie pół etatu w innej placówce jako nauczyciel i teraz od września znów nauczyciel w szkole?
Czy takla sytuacje pozwoliłaby na prawidłowe ukończenie stażu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przedszkola 1.09.2016 r. rozpoczął staż na stopień nauczyciela mianowanego. Od 14.02.2018 r. do 13.08.2019 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim i urlopie rodzicielskim. Jaka będzie data zakończenia stażu i do kiedy musi złożyć wniosek o postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego do organu prowadzącego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedszkola rozpoczęła staż na nauczyciela dyplomowanego 01.09.2015roku. Planowany termin zakończenia 31.05.2018.
Od 21.02.2018 do 14.10.2018 przebywała na ciągłym L-4 ciązowym. Od 15.10.2018 do 30.06.2019 urlop macierzyński i część rodzicielskiego. Od 01.07 do 29.08.2019 zaległy urlop wypoczynkowy.Proszę o informacje kiedy powinna zakończyć staż , z jaką datą. Czy staż wydłuża się o czas nieobecności od chwili powrotu do pracy (urlopu wypoczynkowego) czy od planowanej daty zakończenia stażu.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej zatrudniając na stanowisku Dyrektora szkoły nauczyciela kontraktowego, którego pensum dydaktyczne wynosi pół etatu istnieje możliwość jego awansowania (mianowanie) w przypadku zatrudnienia ponadto wicedyrektora d/s dydaktycznych. Czy inaczej mówiąc wicedyrektor d/s dydaktycznych może poprowadzić ten staż i awans, ażeby Dyrektor mógł uzyskać kolejny stopień awansu zawodowego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie informacji dotyczącego awansu zawodowego 3 nauczycieli:
1) Nauczyciel kontraktowy (czas trwania stażu od 1 września 2017 r. – 31 maja 2018 r.). Akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego 12 czerwca 2018 r. – praca w innej szkole. 1 września 2022 r. złożył wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego. Jak długo powinien trwać staż (i na jakich zasadach powinien się odbywać – starych czy nowych)?
2) Nauczyciel mianowany (akt nadania 24 sierpnia 2020 r. na stopień nauczyciela mianowanego). 1 września 2022 r. został złożony wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Jak długo powinien trwać staż? Czy powinien on przedstawić plan realizacji rozwoju zawodowego?
3) Nauczyciel 5 lipca 2022 r. uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego. Od 1 września 2022 r. do 30 czerwca 2023 r. jest zatrudniona na zastępstwo, od 1 września 2023 r. zostanie ponownie zatrudniona na zastępstwo. Jednak od 30 czerwca 2023 r. do 1 września 2023 r. pozostanie bez zatrudnienia. Czy okres w którym nauczyciel nie będzie zatrudniony ma wpływ na jego awans zawodowy?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe