Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy oddziały przedszkolne (zerówki), które funkcjonują w szkole podstawowej muszą mieć zajęcia w czasie ferii, wakacji i przerw świątecznych ?
Oddział przedszkolny w szkole podstawowej jest placówką nieferyjną, do której nie ma zastosowania rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1603 ustanawiające m.in. przerwy świąteczne i okresy ferii jako czas wolny od zajęć dla uczniów klas I – VIII szkoły podstawowej. W związku z tym w tych okresach oddział przedszkolny pracuje, o ile organ prowadzący nie ustanowił przerwy w działalności tego oddziału – w przypadku placówki publicznej lub nie została ona określona w statucie placówki niepublicznej (§ 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649, art. 102 ust. 1 w zw. z ust. 2 pkt 9 i art. 172 ust. 3 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem małej prywatnej szkoły (LO). W klasie pierwszej jest tylko dwoje uczniów. Niestety oboje chorują i bardzo często są nieobecni w szkole.
W przypadku kiedy nie ma obu uczniów, co należy wpisać do dziennika lekcyjnego: temat lekcji czy informacje, że lekcja się nie odbyła z powodu nieobecności uczniów? W jaki sposób rozpisywać tematy, aby była zrealizowana odpowiednia liczba godzin? Nadmieniam, że nauczyciele są w szkole w gotowości do pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który ma orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy na świadectwie napisać adnotację: uczeń realizował program dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia... wydanego przez zespół......"
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w roku szkolnym 2012/2013 rozpoczął staż na stopień nauczyciela mianowanego. W roku szkolnym 2013/2014 jego nieobecność w pracy z powodu urlopu macierzyńskiego i wychowawczego przekraczała rok, co spowodowało, że nauczyciel został zobowiązany do ponownego odbycia stażu. Do pracy wrócił w maju 2014 r.i złożył wypowiedzenie z pracy oraz wniosek o dokonanie oceny pracy. Pytanie: Czy dyrektor w tej sytuacji ma obowiązek dokonania oceny pracy nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, bardzo proszę o przepis mówiący o tym, w jakim wieku dziecko może wracać samo do domu. Pozdrawiam
- Moje zapytanie dotyczy druku orzeczenia do kształcenia specjalnego oraz określenia wsparcia ze strony dodatkowo zatrudnionej kadry. Zapis w pkt. 1 brzmi: "1) (należy określić zalecane warunki i formy wsparcia umożliwiające realizację indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka lub ucznia [...], oraz jeżeli zachodzi potrzeba indywidualnego wsparcia dziecka lub ucznia ze strony dodatkowo zatrudnionej kadry – zakres tego wsparcia, wraz z uzasadnieniem)".
Moje zapytanie dotyczy ściśle dodatkowo zatrudnionej kadry. Co ustawodawca miał na myśli pisząc o ZAKRESIE wsparcia? Czy chodzi tutaj o zakres obowiązków zatrudnianej osoby? Czy poradnia powinna wskazać co taka osoba ma z dzieckiem robić w szkole? Jak rozumieć ten zapis? Wydaje się, iż o doborze konkretnego specjalisty decyduje sam dyrektor szkoły po uwzględnieniu zapisów w orzeczeniu. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie zawiłości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe