Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy obowiązują nauczyciela szczegółowe wymagania edukacyjne na poszczególne oceny, czy też nauczyciel może podać ogólne wymagania edukacyjne na poszczególne oceny?
Zgodnie z art. 44b ust. 6 pkt 1 i 3, ust. 8 pkt 1 i 2 oraz ust. 10 ustawy z 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r., poz. 1327), statut szkoły zawiera wewnątrzszkolny system oceniania, który obejmuje formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Na podstawie statutu i informacji nauczycieli uczniowie i rodzice powinni mieć możliwość zorientowania się, jakie wymogi edukacyjne uczeń musi spełnić, aby z danego przedmiotu otrzymać poszczególne oceny. Nie można dokonać rozróżnienia, czy wystarczą ogólne, czy muszą być przekazane rodzicom i uczniom szczegółowe wymagania edukacyjne – nie wiadomo jak je formułuje statut i nauczyciel w danej szkole, ani na ile są zrozumiałe dla odbiorców. Ponadto zgodnie z art. 44e ust. 3 UoSO, nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę w sposób określony w statucie szkoły, a więc rodzic może wnioskować o podanie uzasadnienia wystawienia każdej, także bieżącej oceny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę powierzyć klasę bibliotekarce, gdy nauczyciel jest nieobecny - odbywa się to w ramach jej godzin pracy czyli 30 godz. pensum. Bibliotekarka twierdzi, że powinno być to dodatkowe płatne zastępstwo.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli w tym roku szkolnym w szkole została przeprowadzona ewaluacja zewnętrzna całościowa to czy można odstąpić od wcześniej zaplanowanej ewaluacji wewnętrznej ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 2011 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół liczebność dzieci w grupie w przedszkolu integracyjnym powinna wynosić do 20 osób, w tym do 5 dzieci z niepełnosprawnością. Czy w przedszkolu integracyjnym niepublicznym może być tak, że grupa liczy 25 dzieci, w tym na 5 zdrowych może przypadać jedno z orzeczeniem? Czy taki zapis w statucie jest prawidłowy? Czy jeśli do przedszkola nie zgłosiły się dzieci z orzeczeniami, to i tak liczebność grupy powinna być 20 czy może być 25 (zakładając,że odpowiedź na wcześniejsze pytanie brzmi, że dopuszcza się max 20)? Jeżeli w grupie jest 25 dzieci, w tym jedno dziecko z autyzmem i oprócz nauczyciela wychowawcy jest również zatrudniony przez 8 godz. dziennie nauczyciel wspomagający, to jest to stan prawidłowy/dopuszczalny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zatrudnić na stanowisku: nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz logopeda osobę, która ukończyła studia wyższe (licencjat) na kierunku "Wczesna edukacja z logopedią"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe