Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Podstawą oceny postępów ucznia (także z autyzmem) są wymagania edukacyjne opracowane przez nauczycieli poszczególnych i dostosowane do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości ucznia.
Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych (określonych w szkolnym planie nauczania) i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Zasady oceniania ucznia z autyzmem byłyby inne, jeśli w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego byłby taki zapis.
Od roku 2012/2013 uczniowi należy opracować indywidualny program edukacyjno -terapeutyczny na podstawie rozporządzenia z 17 listopada 2010 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy z kwalifikacjami studia licencjat - zarządzanie specjalizacja: zarządzanie przedsiębiorstwem oraz studia magisterskie - pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Staż na stanowisku kierowniczym w przedszkolu ok. 5 lat, mogę być dyrektorem w niepublicznym przedszkolu?
Czy muszę posiadać studia podyplomowe z zarządzania oświatą? To jest istotne dla mnie.
Jak wygląda ta kwestia kwalifikacji w sytuacji, gdy przedszkole niepubliczne działa na zasadach publicznego tzw. 1 zł.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli rodzic przedszkolaka napisze odręcznie upoważnienie do odbioru z placówki dziecka jest również prawnie ważne jak na druku przedszkolnym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Problemem w szkole jest nauczyciel matematyki, który po zwolnieniu z funkcji wicedyrektora szkoły nie chce przystosować się do reguł narzuconych przez nowego wicedyrektora. Kwestią sporną jest wprowadzenie dziennika elektronicznego, którego mimo upomnień ze strony dyrekcji, nauczyciel nie uzupełnia od września. Zaczynamy mieć problem z rodzicami, którzy proszą o dostęp do ocen cząstkowych uczniów. Nauczyciel, jak wynika z relacji uczniów, zapisuje obecności i oceny w swoim zeszycie. Dyrektor w obecnej sytuacji chce wręczyć nauczycielowi notatkę służbową, w której opisana zostanie ww. sytuacja. Proszę uprzejmie o poradę, co robić w tej sytuacji, bo nie możemy wstrzymać wynagrodzenia nauczycielowi skoro od września do teraz je otrzymywał, mimo wielokrotnych próśb ze strony dyrekcji o uzupełnienie dziennika.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wspomagający musi prowadzić dodatkowy dziennik. W szkole obowiązuje dziennik elektroniczny i ten nauczyciel jest dopisany do lekcji na wspomaganie. Czy musi zapisywać swoje czynności z każdej lekcji? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- We wrześniu zarządzeniem wprowadziłam regulamin oceny pracy nauczycieli - co teraz powinnam zrobić, skoro wycofano się z wymogu wskaźników, itp? Czy należy stworzyć nowy dokument i zarządzeniem uchylić poprzedni? a jeśli tak - to proszę o szczegółowe informacje.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe