Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Podstawą oceny postępów ucznia (także z autyzmem) są wymagania edukacyjne opracowane przez nauczycieli poszczególnych i dostosowane do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości ucznia.
Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych (określonych w szkolnym planie nauczania) i zachowania ucznia oraz ustaleniu - według skali określonej w statucie szkoły - śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Zasady oceniania ucznia z autyzmem byłyby inne, jeśli w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego byłby taki zapis.
Od roku 2012/2013 uczniowi należy opracować indywidualny program edukacyjno -terapeutyczny na podstawie rozporządzenia z 17 listopada 2010 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W klasie III/G brak zgód rodziców na uczestnictwo w zajęciach WDZwR. Czy dyrektor może przeznaczyć tą godzinę na inne zajęcia ?/podstawa prawna/
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedz w sprawie sporządzania notatki służbowej z rozmowy z nauczycielem. Może jakieś wzory kar porządkowych dla nauczyciela
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy obserwację wstępną, adaptacyjną prowadzimy każdego roku pomimo, że dziecko uczęszcza do naszej placówki 2 rok?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak klasyfikować ucznia 3 klasy SP, który ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, a 8 czerwca rodzic dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym? Które zapisy stosować w sprawozdaniach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w kwestii polonistycznej. Na obserwowanej lekcji uczeń napisał: "W 52. minucie padł gol, którego strzelił Błaszczykowski". Nauczyciel skarcił ucznia za błąd i kazał poprawić na "..., który strzelił Błaszczykowski" . Nie jestem polonistą, jak powinno być poprawnie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe