Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel w stanie nieczynnym powinien uczestniczyć w posiedzeniach rady pedagogicznej, jeśli nie nie świadczy pracy, czyli nie wykonuje zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych?
Nie, ponieważ „stan nieczynny” oznacza, że nauczyciel de facto nie uczestniczy w pracach szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać zapis w arkuszu ocen ucznia, jeżeli od 01.01.2012 roku staliśmy się Zespołem Szkolno-Przedszkolnym?
Czy na wszystkich arkuszach obok pieczęci podłużnej szkoły trzeba teraz postawić pieczęć podłużną Zespołu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wprowadzić nowy statut, jeżeli poprzedni był kilka razy nowelizowany ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie klas I LO po szkole podstawowej realizują zajęcia edukacyjne (matematyka, wos, geografia, j. angielski) na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Ci sami uczniowie realizują dwa typy zajęć. Jak wygląda kwestia oceniania? Czy uczniom wystawiana jest jedna ocena z przedmiotu czy na każdym poziomie oddzielna ocena z poziomu podstawowego i z poziomu rozszerzonego? Jak wygląda kwestia oceniania w świetle prawa oświatowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy szkoła ustaliła dla ucznia termin i godzinę zajęć rewalidacyjnych wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym, rodzic ma prawo niewyrażenia zgody na taki termin i godzinę? Powodem braku zgody ze strony rodzica jest pozaszkolny trening piłki nożnej, w którym systematycznie uczestniczy dziecko o zbliżonej godzinie. Z kolei szkoła nie ma możliwości ustalenia innej godziny ww. zajęć ze względu na fakt, iż nauczyciel, który ma uprawnienia do prowadzenia takich zajęć, etatowo pracuje w innej szkole i te zajęcia - dla niego jako pozaetatowe - może poprowadzić jedynie w takich godzinach, na które zgody nie wyrażają rodzice. Czy w sytuacji, gdy szkoła pozostanie przy takiej godzinie, a dziecko z powodu pozalekcyjnego treningu piłki nożnej nie będzie uczęszczało na te zajęcia, wypełni formalny obowiązek mówiący o organizacji zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Oczywiście nauczyciel wyznaczony do prowadzenia tych zajęć każdorazowo pozostanie gotowy do pracy w wyznaczonym miejscu i czasie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej do zwolnienia ucznia z drugiego języka, ale z gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe