Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowie klas I LO po szkole podstawowej realizują zajęcia edukacyjne (matematyka, wos, geografia, j. angielski) na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Ci sami uczniowie realizują dwa typy zajęć. Jak wygląda kwestia oceniania? Czy uczniom wystawiana jest jedna ocena z przedmiotu czy na każdym poziomie oddzielna ocena z poziomu podstawowego i z poziomu rozszerzonego? Jak wygląda kwestia oceniania w świetle prawa oświatowego?
Żaden obowiązujący przepis nie reguluje zasad oceniania w przypadku, gdy uczeń na ten sam przedmiot uczęszcza w tym samym półroczu lub roku zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym. Takich regulacji nie zawiera ani rozdział 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 „Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych”, ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 373). Jednocześnie w związku z tym, że przepisy te nie przewidują wystawienia dwóch ocen klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu, powinna zostać ustalona jedna ocena, w sposób szczegółowo uregulowany w statucie szkoły w części dotyczącej oceniania wewnątrzszkolnego – art. 44b ust. 5 i 10 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są wymagania lokalowe dotyczące utworzenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Chciałbym zrezygnować z powierzonej mi funkcji wicedyrektora. Nie czuję się na tym stanowisku, dyrekcja nie ma do mnie zaufania, powierza mi "śmieszne" obowiązki. Kiedy mam złożyć wypowiedzenie powierzonej mi funkcji. Czy muszę wrócić na mpje dawne stanowisko pracy w tej szkole, czy też dyrektor może mi zmniejszyć etat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy trzeciej liceum ogólnokształcącego otrzymał ocenę niedostateczną z jednego przedmiotu. Ma prawo do egzaminu poprawkowego w sierpniu. Według jakich zasad będzie zdawał egzamin maturalny w 2015, zakładając, że zda poprawkę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda w świetle obecnego stanu prawnego procedura wyboru podręczników przez nauczycieli? Czy jest termin do którego dyrektor szkoły musi podać do wiadomości publicznej szkolny zestaw podręczników? Czy szkolny zestaw podręczników opiniuje rada pedagogiczna i rada rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy podręczniki do klasy I powinny być zaksięgowane w jednostce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe