Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel uczący w klasach I–III w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych? A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego ? Kwalifikacje nauczyciela: Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej); Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Zgodnie z § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280), zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Na podstawie § 27 pkt 3 ww. rozporządzenia prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych należy do zadań terapeuty pedagogicznego. Z kolei kwalifikacje terapeuty pedagogicznego posiada osoba, która ukończyła studia w zakresie terapii pedagogicznej, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły oraz posiada przygotowanie pedagogiczne – § 22 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289). Specjalność „zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną” wskazuje na ukończenie studiów w zakresie terapii pedagogicznej i możliwość prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych we wszystkich klasach szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole podstawowej musi być powoływany społeczny inspektor pracy? W szkole zatrudnionych jest 40 nauczycieli i 7 pracowników obsługi. Wśród pracowników jest 5 członków ZNP.
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może uczyć języka angielskiego w przedszkolu? Czy są konieczne dodatkowe kwalifikacje?
- 1. Od września do przedszkola będzie uczęszczała dziewczynka z niepełnosprawnością sprzężoną. Czy musi być dla niej zatrudniony nauczyciel wspomagający, czy wystarczy pomoc nauczyciela?
Jeśli nauczyciel, to czy wystarczy, że ma skończoną oligofrenopedagogikę?
2. Dziecko z zespołem Downa ma opinię. Czy zajęcia z rewalidacji mogą być prowadzone z tym dzieckiem przez nauczyciela po oligofrenopedagogice?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w gimnazjum, który od 20 lat uzupełniał etat w szkole podstawowej (w roku szkolnym 2018/2019 miał 1 godzinę w gimnazjum, a 17 godzin w szkole podstawowej). W związku z likwidacją gimnazjum w październiku 2018 r. napisał podanie do szkoły podstawowej o przeniesienie za porozumieniem stron i dostał odpowiedź odmowną. Jest wiceprezesem ZNP i radnym powiatowym. Czy Wójt Gminy powinien nakazać dyrektorowi szkoły przyjęcie tego nauczyciela, ponieważ są dla niego godziny? Nadmieniam, że inni nauczyciele z takim samym wykształceniem mają po półtora etatu. Co z przepisami przejściowymi, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają nauczyciele ze zlikwidowanych gimnazjów?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Podobne pytanie było, ale czy jeśli dyrektorowi obecnej szkoły podstawowej bez oddziału przedszkolnego utworzonej z zespołu szkół (wcześniej zespół szkół= gimn + sp)kończy się kadencja w ostatnim dniu sierpnia 2018 r organ prowadzący może przedłużyć kadencję o rok czy w tym przypadku już nie?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe