Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, składając dyrektorowi sprawozdanie z odbytego stażu powinien załączyć studium przypadku?
Przepisy ustawy, ani rozporządzenia nie narzucają takiej formy dokumentowania dorobku zawodowego. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 2) realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, 3) pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego– z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują: 1) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły; 2) wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 3) umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; 4) realizację co najmniej trzech z następujących zadań: a) opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, b) wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, d) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym, e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, f) uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej; 5) umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Postawa prawna: 1. Karta Nauczyciela – ustawa z 26.01.1982 r. (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w szczególności § 8, 9.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel mianowany złożył wniosek o awans na nauczyciela dyplomowanego, przedstawił plan rozwoju zawodowego 01.09.2017 r.
Czy w związku ze zmianą rozporządzenia o awansie zawodowym nauczyciel powinien zmienić plan rozwoju?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w wyniku postępowania kwalifikacyjnego w dniu 25 czerwca uzyskał akceptację komisji kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela kontraktowego. Czy akt nadania stopnia awansu zawodowego można wydać z dniem 30 czerwca? Czy jest to zgodne z prawem?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie znaleźć wniosek o powierzenie funkcji wicedyrektora do złożenia w U.Dzielnicy? Czy do wniosku należy złożyć dokumenty nie tylko potwierdzające wykształcenie, ale akt nadania awansu zawodowego, kartę ocenę pracy, ale też zaświadczenie lekarskie i oświadczenia, które są aktualne w dokumentach pracowniczych? Wicedyrektorem ma zostać osoba od kilkunastu lat pracująca w szkole i czy w takim przypadku należy składać zaświadczenie o zatrudnieniu? Proszę o wskazanie jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy awansu zawodowego nauczyciela. W przedszkolu zatrudniliśmy nauczyciela wspomagającego w pełnym wymiarze czasu pracy na czas określony od 01.09.2020 r. do 31.08.2021 r. Nauczyciel ten rozpoczął staż na nauczyciela kontraktowego. W dniach od 12.01.2021 r. do 28.04.2021 r. nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim. W związku z tym staż wydłużył się do 14.09.2021 r. Co w takim przypadku ze stażem nauczyciela i co powinien zrobić dyrektor? Umowa o pracę kończy się z dniem 31.08.2021 r. Dziecko, dla którego zatrudniony był nauczyciel wspomagający, edukację przedszkolną też kończy 31.08.2021 r.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy po odbyciu stażu na stopień nauczyciela mianowanego ( staż rozpoczęty 1.09.2017 r. i zakończony 31.05.2020 r.) i uzyskaniu pozytywnej oceny przystąpił do egzaminu, w wyniku którego komisja nie nadała mu stopnia nauczyciela mianowanego. Nauczyciel złożył dyrektorowi wniosek o odbycie dodatkowego 9-cio miesięcznego stażu.
Proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
1. Jaka jest procedura postępowania dyrektora w tym przypadku?
2. Czy dyrektor ponownie wyznacza temu nauczycielowi opiekuna stażu?
3. Wg jakiego rozporządzenia nauczyciel składa plan rozwoju zawodowego na okres dodatkowego stażu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe