Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który zamierza przejść na emeryturę w związku z osiągniętym wiekiem, może wystąpić o sprostowanie świadectw pracy wydanych w latach 1999-2008, które nie mają zapisu "praca w szczególnym charakterze"? Nauczyciel pracował w latach 1983-2008 jako nauczyciel w pełnym wymiarze etatu i chciałby skorzystać z rekompensaty. Osoba ta ma świadectwa pracy wydane na obowiązujących wtedy drukach, gdzie nie obowiązywała rubryka „Praca w szczególnych warunkach”, oraz takie gdzie informacja ta nie została zapisana.
Obecnie sprostowanie świadectwa pracy za ten okres jest możliwe jedynie wtedy, gdy pracodawca wyrazi chęć by to zrobić. Roszczenie o sprostowanie świadectwa pracy się bowiem przedawniło.
Zgodnie z art. 291 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka pracująca w przedszkolu złożyła w lutym plan urlopu na 2016 rok. Zaplanowała sobie część urlopu wypoczynkowego od 19 września do 30 września 2016 roku- w trakcie trwania roku szkolnego. Organizacyjne wiąże się to z zastępstwem za nieobecnego nauczyciela i pociąga skutki finansowe. Chciałabym zapytać czy nauczyciel przedszkola może planować urlop wypoczynkowy w trakcie roku szkolnego i czy pracodawca jest zobowiązany mu go udzielić?
- Co należy zrobić w sytuacji kiedy rodzic przenosi dziecko do szkoły w Niemczech? Czy jeżeli Szkoła w Niemczech nie zażądała dokumentów to należy przesłać mimo wszystko arkusz ocen i kartę zdrowia? Szkoła w Niemczech wysłała tylko potwierdzenie przyjęcia dziecka. Co należy zaznaczyć w dzienniku po wykreśleniu ucznia, jaką podać informację pod pozycją data odbioru dokumentów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy 500+ dla nauczycieli. Nauczycielka oddziału przedszkolnego posiada ustalony jednolity obowiązkowy tygodniowy wymiar godzin, ponieważ w szkole realizuje lekcje muzyki. Czy należy się jej dodatek 500+?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor pełni funkcję do 31.08., od 1.09. brak godzin w arkuszu, przejdzie na emeryturę.
Kto podpisuje wypowiedzenie z art. 20 KN, obecnemu dyrektorowi? Wicedyrektor, który ma już powierzenie od 01.09.? Czy organ prowadzący?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Osoba fizyczna jest organem prowadzącym niepubliczną szkołę podstawową. Szkoła posługuje się tym samym numerem NIP co osoba fizyczna, odrębne są numery REGON. Z dniem 31 sierpnia szkoła niepubliczna będzie likwidowana, a w jej miejsce z dniem 1 września powstanie szkoła publiczna prowadzona przez tę samą osobę fizyczną.
1. Czy w związku z tym konieczne są zmiany w CDEiG w związku z likwidacją szkoły?
2. Jak powinna wyglądać likwidacja takiej szkoły w kwestiach kadrowych i podatkowych? Czy powinniśmy dać wypowiedzenia pracownikom i zawrzeć z nimi nowe umowy w szkole publicznej? Co z PIT 11, PIT 4R i wyrejestrowaniem pracowników? Co z pracownicą, która jest w ciąży i w dniu likwidacji będzie na zasiłku macierzyńskim? Pracownicy mają umowy z niepubliczną szkołą, natomiast płatnikiem podatku i składek ZUS jest osoba fizyczna.
3. Osoba fizyczna prowadząca szkołę prowadzi KPiR, czy w związku z likwidacja powinna być otwarta nowa KPiR? Co z wyposażeniem zakupionym z dotacji? Czy powinny być przekazane protokołem przekazania kolejnej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe