Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który realizuje zajęcia edukacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w których wskazano potrzebę realizacji wybranych zajęć edukacyjnych indywidualnie z uczniem lub w grupie do pięciu uczniów, nabywa uprawnienia do wypłaty mu za te godziny dodatku do wynagrodzenia za warunki trudne?
Prowadzenie wybranych zajęć edukacyjnych z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub w grupie do pięciu uczniów nie jest wymienione w § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 416 ze zm.) jako praca w trudnych warunkach. Nie jest to bowiem nauczanie indywidualne dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, a właśnie takie nauczanie stanowi pracę w trudnych warunkach zgodnie z § 8 pkt 8 ww. rozporządzenia. Nauczanie indywidualne organizuje się dla uczniów, którym stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły w ich miejscu pobytu, na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, i obejmuje ono obowiązkowe zajęcia - art. 127 ust. 10 i 16 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 910) oraz § 1 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9.08.2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U. z 2017 r. poz. 1616). W konsekwencji nauczycielowi nie przysługuje dodatek za pracę w trudnych warunkach, o którym mowa w art. 34 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, skoro uczeń nie posiada dwóch orzeczeń (o potrzebie kształcenia specjalnego oraz o potrzebie nauczania indywidualnego) i nauczycielowi nie zostaje powierzone nauczanie indywidualne z takim uczniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel wspomagający w kl. 6 (20/20 etatu)ma zaplanowane 2 godz. rewalidacji indywidualnej z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim. Czy zajęcia rewalidacyjne to 2/18 etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły organizuje indywidualne nauczanie na podstawie orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej i po uzyskaniu zgody organu prowadzącego na odpowiednią ilość godzin. Z jaką datą powinna zacząć się realizacja zajęć indywidualnego nauczania - z datą wpływu wniosku rodziców czy z datą akceptacji organu prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moja placówka ma przystąpić do programu "Szkoła promująca zdrowie" – na jakiej podstawie prawnej jestem zobowiązany do podjęcia uchwały w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dwójki dzieci, które są w edukacji domowej i zdały już egzaminy dające im promocję do następnych klas, pragną, aby do końca roku szkolnego ich dzieci były w szkole systemowej i budowały relacje. Czy szkoła może takich uczniów przyjąć, pomimo, że dzieci zrealizowały już podstawę programową? Jak to wygląda z perspektywy prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor powołał wicedyrektora do 31 sierpnia 2016 r. Aktualnie w wyniku trudnej sytuacji osobistej dyrektor złożył organowi prowadzącemu rezygnację ze stanowiska. Rezygnacja została przyjęta. Czy dyrektor musi/powinien odwołać wicedyrektora, który ma powołanie jeszcze na dwa lata i sam nie wyraża woli rezygnacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe