Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który realizuje zajęcia edukacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w których wskazano potrzebę realizacji wybranych zajęć edukacyjnych indywidualnie z uczniem lub w grupie do pięciu uczniów, nabywa uprawnienia do wypłaty mu za te godziny dodatku do wynagrodzenia za warunki trudne?
Prowadzenie wybranych zajęć edukacyjnych z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub w grupie do pięciu uczniów nie jest wymienione w § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 416 ze zm.) jako praca w trudnych warunkach. Nie jest to bowiem nauczanie indywidualne dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, a właśnie takie nauczanie stanowi pracę w trudnych warunkach zgodnie z § 8 pkt 8 ww. rozporządzenia. Nauczanie indywidualne organizuje się dla uczniów, którym stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły w ich miejscu pobytu, na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, i obejmuje ono obowiązkowe zajęcia - art. 127 ust. 10 i 16 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 910) oraz § 1 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9.08.2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U. z 2017 r. poz. 1616). W konsekwencji nauczycielowi nie przysługuje dodatek za pracę w trudnych warunkach, o którym mowa w art. 34 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, skoro uczeń nie posiada dwóch orzeczeń (o potrzebie kształcenia specjalnego oraz o potrzebie nauczania indywidualnego) i nauczycielowi nie zostaje powierzone nauczanie indywidualne z takim uczniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na podstawie obowiązujących przepisów – jeśli w prognozie zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy ogłaszanej corocznie przez MEiN nie znajdą się zawody, w których obecnie kształci szkoła – dyrektor powinien uzyskać ponowną opinię wojewódzkiej rady rynku pracy o zasadności kształcenia w danym zawodzie/danych zawodach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapis w statucie branżowej szkoły I stopnia, dotyczący możliwości utworzenia oddziału integracyjnego oraz spełnienie warunków § 6 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli: „1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych”, jest podstawą do utworzenia oddziału integracyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy § 20 ust.6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dotyczy uczniów gimnazjum w szkole podstawowej / od 1.09.staliśmy się szkołą podstawową z klasami dotychczasowego gimnazjum/. Czy w naszym przypadku, zajęcia z pomocy w gimnazjum dla nauczycieli są płatne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do liceum niepublicznego (o uprawnieniach szkoły publicznej) została przyjęta do klasy czwartej tj. ostatniej Ukrainka (status uchodźca).Wg tzw. siatki godzin część (a właściwie większość) przedmiotów została ukończona w poprzednich klasach. Czy uczennica powinna przejść egzaminy klasyfikacyjne z przedmiotów których cykl nauczania został ukończony? Czy można wystawić świadectwo ukończenia szkoły bez tych przedmiotów a jedynie z tymi które realizowała w klasie czwartej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy komisja funduszu socjalnego może żądać od pracownika przedstawienia PIT-u 11, jeśli nie to na jakiej podstawie mogą być przyznawane środki finansowe z tego funduszu.
2. Czy przedszkole powinno przedstawiać oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, jeżeli Urząd Miasta do tej pory nie napisał żadnego pisma w tej sprawie takiego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe