Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym musi znaleźć się informacja o udziale ucznia w projekcie oraz temat zrealizowanej pracy? Czy uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mają obowiązek realizacji projektów?
Rozporządzenie określa warunki i sposób oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i dotychczasowych szkołach ponadpodstawowych dla dzieci i młodzieży, w tym szkołach specjalnych, oraz w szkołach dla dorosłych. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się jedynie do dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum. W przypadku ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym, decyzję podejmie dyrektor ustalając, czy niepełnosprawność, specyficzne trudności i deficyty rozwojowe ucznia uniemożliwiają jego udział w realizacji projektu edukacyjnego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum może zwolnic ucznia z realizacji projektu edukacyjnego. Wówczas na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor przedszkola niepublicznego prowadzi jednocześnie zajęcia terapeutyczne z dzieckiem, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jest też organem prowadzącym.
Jakiej wysokości wynagrodzenie można sfinansować z dotacji ogólnej w 2019 roku?
Czy można sfinansować wynagrodzenie z dotacji na kształcenie specjalne (do jakiej kwoty)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w zakresie obowiązków pedagoga szkolnego może być opieka nad dziećmi w szkolnej świetlicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem w Zespole Szkół- SP i Gimnazjum. W SP jest 20 oddziałów a w Gimnazjum 9. W SP w nowym roku szkolnym będzie w klasach I-szych 5 oddziałów z czego 2 oddziały to 6-latki. W całym zespole jest 581 uczniów i dwóch wicedyrektorów, ze zniżką godzin 11, dyrektor ma zniżkę 15 godzin. Jako szkoła mamy liczne osiągnięcia w nauce i sportowe, a na każdym poziomie mamy klasy integracyjne. Jako szkoła działamy prężnie w środowisku lokalnym. Nasz zespół szkół to zestaw budynków / 4 segmenty/ i duża powierzchnia użytkowa /2 boiska plażowe, ze sztuczną trawą/. W Zespole Szkół jest zatrudnionych 70 nauczycieli i 21 pracowników obsługi. Znam rozporządzenie w sprawie statutów z 2001 r., które stanowi, że od 12 oddziałów w szkole jest powołany wicedyrektor, natomiast drugi wicedyrektor jest w gestii organu prowadzącego. Projekt naszego organu jest taki ,że przewiduje zniżkę dla dyrektora i wicedyrektora do 17 godzin i tym samym nie zgodzi się na drugiego wicedyrektora. Nie ma to uzasadnienia oszczędności, bo godziny, które teraz wypracowują dyrektorzy i tak trzeba będzie przydzielić nauczycielom. Proszę mi odpowiedzieć, czy jest jakiś przepis dotyczący bezpieczeństwa, który mógłby ograniczyć zapędy organu prowadzącego. Pragnę również nadmienić, że posiadamy w szkole kuchnię, która gotuje obiady i 3 lata temu zabrano w ramach oszczędności kierownika świetlicy. Proszę bardzo o poradę w tej sprawie - dyrektor Zespołu, który nadal uważa, że najważniejsze w szkole jest bezpieczeństwo, a ludzie są najwyższym dobrem narodu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej w bieżącym roku szkolnym wpisujemy przedmiot przyroda?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, w jednej z Państwa odpowiedzi odnajduję nieścisłość, a co za tym idzie brak odpowiedzi na postawione pytanie. Uprzejmie proszę o weryfikację:
Oto pytanie i Państwa odpowiedź:
08 lutego 2016 Prawo oświatowe
Czy w związku z zachowanym zapisem dzieci pięcioletnich, których droga z domu do najbliższego przedszkola nie powinna przekraczać 3 km taki pięciolatek ma pierwszeństwo przed czterolatkiem w rekrutacji na 2015-2016r.?
Odległość drogi z miejsca zamieszkania do przedszkola nie stanowi o pierwszeństwie danej grupy wiekowej w toku rekrutacji. Tworzenie oddziałów w poszczególnych grupach wiekowych jest uzależnione od liczby wolnych miejsc po przyjęciu dzieci kontynuujących naukę i zapewnieniu miejsc dla dzieci realizujących obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne. Od dnia 1 września 2016 r. gminy i miasta mają obowiązek zapewnienia miejsca w przedszkolach dla 5-latków, których rodzice zdecydują się na skorzystanie z wychowania przedszkolnego, zaś od 1 września 2017 r. miejsca muszą się znaleźć dla dzieci w wieku 3 i 4 lat i z tego wynika pierwszeństwo przyjęcia 5-latków (art. 6 ustawy z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. z 2016 r., poz. 35).
Natomiast zgodnie z Ustawą:
Art. 14. 1. W latach szkolnych 2016/2017–2018/2019 sieć publicznych przedszkoli wraz z publicznymi innymi formami
wychowania przedszkolnego, oddziałami przedszkolnymi zorganizowanymi w publicznych szkołach podstawowych,
prowadzonymi przez gminę, publicznymi przedszkolami, oddziałami przedszkolnymi zorganizowanymi
w publicznych szkołach podstawowych i publicznymi innymi formami wychowania przedszkolnego, prowadzonymi przez
inną osobę prawną lub osobę fizyczną, niepublicznymi przedszkolami, o których mowa w art. 90 ust. 1b ustawy zmienianej
w art. 1, oraz niepublicznymi innymi formami wychowania przedszkolnego, o których mowa w art. 90 ust. 1c ustawy
zmienianej w art. 1, powinna zapewniać zamieszkałym na obszarze gminy:
1) dzieciom objętym obowiązkiem, o którym mowa w art. 14 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym
niniejszą ustawą – możliwość spełniania rocznego obowiązku przygotowania przedszkolnego;
2) dzieciom czteroletnim i pięcioletnim, a od dnia 1 września 2017 r. także dzieciom trzyletnim – możliwość realizowania
wychowania przedszkolnego.
Moim zdaniem, zgodnie z ustawą: od 1 września 2016 r. miejsca muszą się znaleźć dla dzieci w wieku 5 i 4lata, a od 1.09.2017r. - dla dzieci 3-letnich.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe