Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na orzeczeniu o kształceniu specjalnym powinien być wpisany stopień niepełnosprawności intelektualne? Dziecko ewidentnie jest upośledzone umysłowo. Na orzeczeniu jest tylko wpisana niepełnosprawność ruchowa i wada wzroku.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydaje się po dokonaniu wielospecjalistycznej diagnozy medyczno-psychologiczno-pedagogicznej. Fakt, iż ktoś (?) uważa, iż dziecko "ewidentnie jest upośledzone umysłowo" nie daje podstaw do wpisania w orzeczeniu stopnia niepełnosprawności intelektualnej. Takie uprawnienia ma wyłącznie Zespół Orzekający PPP po wykonaniu badań psychologicznych określających poziom funkcjonowania intelektualnego. Jeśli w orzeczeniu podano, iż dziecko jest niepełnosprawne ruchowo i ma wadę wzroku (nie podano w pytaniu informacji, czy jest to niepełnosprawność wzrokowa), to zapewne nie wykryto u tego dziecka niepełnosprawności intelektualnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W tym roku szkolnym zostałam dyrektorem szkoły i chciałabym zapytać o obowiązkowe informacje, jakie powinny znaleźć się w BIP. Przeglądałam BIP-y kilku szkół, część informacji się powtarza, część jest różna, np. nadzór pedagogiczny, niektóre szkoły mają tylko plany nadzoru, niektóre tylko sprawozdania, niektóre nie mają w ogóle. Czy są konkretnie wytyczne dotyczące BIP szkoły, jaka jest podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci w szkole?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Muszę napisać sprawozdanie z 5 lat pracy w okresie pełnienia funkcji dyrektora szkoły z załącznikami jakości pracy szkoły. Bardzo proszę o wskazówki.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie o szkołę przysposabiającą do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Pytanie pierwsze. Powiat jest organem prowadzącym dla tych szkół. Chciałbym dowiedzieć się jako przedstawiciel organu prowadzącego – powiat, jakie są postawy prawne utworzenia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w przypadku tej szkoły w przyszłości przewidujemy tylko 3 oddziały)? Pytanie drugie. Czy można taką szkołę z trzema oddziałami wpisać w strukturę istniejącego już zespołu szkół technicznych, gdzie funkcjonują: technika, szkoły branżowe i oddziały szkoły branżowej dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, tzn. klasy specjalne. Pytanie trzecie. Czy można tylko uruchomić oddziały przysposabiające do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w zespole szkół technicznych – czy istnieje taka możliwość prawna? Tworzenie osobnej szkoły wraz z całym zapleczem kierowniczym i innym dla 3 oddziałów jest mało ekonomiczne, a takie jest tylko zapotrzebowanie społeczne w obecnych realiach. Z nakierowania w sprawie sposobu organizacji nauczania dla tych dzieci w naszym powiecie będę wdzięczny. Są to dzieci absolwenci szkoły podstawowej, którą ukończyli.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.5 roku prowadzę punkt przedszkolny niepubliczny. Od 1 stycznia 2015 przekształacam go w przedszkole niepubliczne. Od kiedy powinnam prowadzić dokumentacje przedszkolną? Od września 2014 czy od dnia rozpoczęcia działalności jako przedszkole niepubliczne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe