Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci w szkole?
Mając 3 godziny tygodniowo na zajęcia logopedyczne, chciałabym, aby jak najwięcej uczniów, którym jest to potrzebne, mogło z nich skorzystać. W związku z tym, czy mogę zorganizować grupy czteroosobowe, które będą miały zajęcia co dwa tygodnie? A może dla każdego z uczniów wyznaczyć 15 minutowe spotkania co tydzień, aby jak najefektywniej wykorzystać dany czas?
Rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno pedagogicznej w § 12 wskazuje, że zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać czterech.
Zajęcia powinny być prowadzone w grupach max. czteroosobowych
Wobec tego można zorganizować pomoc w formie tych zajęć w grupach czteroosobowych. Jednocześnie zgodnie z § 14 rozporządzenia godzina zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych) trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć.
Oznacza to, że jeśli dla ucznia ustalony został tygodniowy wymiar zajęć w wymiarze 1 godziny, to można zrealizować zajęcia np. 2 razy po 30 minut, 4 razy po 15 minut lub 1 raz 30 min. i 2 razy po 15 minut.
Uzasadnieniem dla określonej organizacji zajęć powinny być przy tym każdorazowo rozpoznane indywidualne trudności uczniów, uwzględniające ich przyczyny, głębokość zaburzeń, problemy towarzyszące itp. oraz cele indywidualnej terapii tak, aby pomoc udzielana uczniom była skuteczna i odpowiadała na rzeczywiste potrzeby.
Inne podejście terapeutyczne będzie konieczne wobec ucznia z afazją, autyzmem, niedosłuchem, sygmatyzmem czy deficytami świadomości fonologicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o wyjaśnienie następującej kwestii: nauczyciel zatrudniony był na zastępstwo przez cały wrzesień, październik i 12 dni listopada. Czy świadczenie urlopowe należy nauczycielowi naliczyć za dwa pełne miesiące i 12 dni listopada, czy za trzy miesiące (tzn. niepełny miesiąc zaokrąglić do pełnego miesiaca)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku uczniów szkoły podstawowej gdzie w roku szkolnym 2016/2017 nikt nie ukończył szkoły czy zakładamy księgę arkuszy dla uczniów, którzy w roku szkolnym 2016/2017 opuścili szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy burmistrz może prolongować , bez konkursu, powierzenie stanowiska dyrektora szkoły na trzy lata,za zgodą zainteresowanego dyrektora.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Córka dyrektora szkoły przystępuje do postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.W szkole nie ma zastępcy dyrektora szkoły. Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem, żeby wszystko przebiegło zgodnie z prawem.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę, ojciec dziecka zwrócił się z prośbą o wypisanie wszystkich opłat, które uiszczała matka dziecka przez cały rok przedszkolny. Ojciec stara się o opiekę nad dzieckiem. Matka i ojciec nie żyją razem, nie byli małżeństwem. Dziecko mieszka z matką. Jakimi aktami prawnymi powinnam się poprzeć odmawiając udzielenia takiej informacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe