Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ksiądz, który kończy w tym roku awans na nauczyciela mianowanego musi mieć oprócz karty oceny dorobku zawodowego, ocenę kurii?
Przepisy rozporządzenia stosuje się odpowiednio do ustalania oceny pracy nauczycieli religii, z tym że organ upoważniony do dokonania oceny uwzględnia ocenę merytoryczną nauczyciela religii, ustaloną przez właściwą władzę kościelną.
Podstawa prawna:
1. USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967, 2245), w szczególności art. 6a.
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego, w szczególności § 2–11.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przesłanie wzorów dokumentów związanych z awansem zawodowym nauczyciela dyplomowanego np. sprawozdanie z pracy; oraz zakres obowiązków pomocy nauczyciela.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zaszła w ciążę i od dnia 24.09.2015 do 21.03.2016 przebywała na zwolnieniu lekarskim. Od 22.03.2016 do 08.08.2016 r. jest na urlopie macierzyńskim, od 09.08.2016 do 20.03.2017 na urlopie rodzicielskim od 21.03.2017 do 29.05.2017 pani wybrała dodatkowy urlop wypoczynkowy (70 dni), natomiast od 30.05.2017 do 23.06.2017 przebywa na urlopie wychowawczym. Moje pytanie: Czy okres urlopu wypoczynkowego przerywa okres przedłużenia stażu i idąc na urlop wychowawczy liczy się przerwę ponownie czy zwolnienie lekarskie+ macierzyński+ rodzicielski+ wychowawczy łączy się sumę nieobecności. Czy nauczyciel przerywa staż i musi go rozpocząć z dniem 01.09.2017 r. czy może go przedłużyć tylko o okres zwolnienia lekarskiego+ macierzyńskiego oraz rodzicielskiego.
- We wrześniu mój niepubliczny punkt przedszkolny przekształciłam w niepubliczne przedszkole w związku z tym pracownicy mogli rozpocząć awans zawodowy. Niestety teraz nasuwa mi się kilka pytań. Na nauczyciela kontraktowego awans rozpoczyna się automatycznie (bez wniosku ze strony nauczyciela) i kończy 31.05. W jakim terminie dyrektor musi ustalić rozmowę kwalifikacyjną, kto może być powołany do komisji (w placówce tylko ja jestem nauczycielem mianowanym i jednocześnie dyrektorem merytorycznym, jest jeszcze w placówce nauczyciel kontraktowy). Czy w komisji może być wicedyrektor, który dopiero ubiega się o stopień nauczyciela kontraktowego? Bardzo proszę o wzór nadania stopnia nauczyciela kontraktowego (sama wydaję takie pismo czy muszę mieć jakąś zgodę od kuratorium?) Czy nauczyciel kontraktowy może być opiekunem nauczyciela stażysty? Czy ja (dyrektor, nauczyciel mianowany, psycholog) mogę być opiekunem stażysty nauczyciela j. angielskiego i logopedy? Czy jest prawnie ograniczona liczba osób, których się jest opiekunem?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- 1.Dyrektor przedszkola niepublicznego z oddziałami integracyjnymi, prowadzonego przez fundację ma stopień nauczyciela kontraktowego, uzyskany w 2000 roku. W l. 2001-2014 z różnych powodów nie pracował w zorganizowanych strukturach oświaty – nie miał więc możliwości kontynuowania ścieżki awansu zawodowego. W roku szkolnym 2014-15 pracował jako wychowawca grupy w przedszkolu publicznym, a w r. 2015 założył fundację i stanął na czele aktualnie kierowanej placówki. Obecnie – wobec ustabilizowania sytuacji placówki – pragnie powrócić do swego awansu zawodowego. Czy jest ku temu jakaś „dyrektorska ścieżka”, biorąc pod uwagę, że art. 9e KN mówi o drodze nauczyciela mianowanego do dyplomowanego, a w sieci można znaleźć np. odpowiedź na interpelację poselską z 2013 r, że „nauczyciel kontraktowy, któremu powierzono stanowisko dyrektora w przedszkolu niepublicznym lub w szkole niepublicznej, nie ma możliwości odbywania stażu na stopień nauczyciela mianowanego w przedszkolu niepublicznym lub w szkole niepublicznej, w którym pełni funkcję dyrektora. Ścieżka awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego pozostaje w sprzeczności z jednoczesnym pełnieniem funkcji dyrektora przedszkola lub szkoły niepublicznych. Nauczyciel kontraktowy będący dyrektorem przedszkola niepublicznego lub szkoły niepublicznej może odbywać staż na stopień nauczyciela kontraktowego lub mianowanego, jeśli podejmie dodatkowe zatrudnienie zgodnie z kwalifikacjami i w wymiarze co najmniej 1/2 etatu na stanowisku nauczyciela w innym przedszkolu lub szkole”, a z kolei w innym miejscu można przeczytać, że „Stosownie do przepisu art. 9e ust. 1 KN dyrektora szkoły, po spełnieniu określonych warunków, nie obowiązuje odbywanie stażu, bowiem dla niego równoważny z okresem stażu jest okres zatrudnienia. Jednak zastosowanie art. 9e ust. 1 KN dotyczy dyrektora, który posiada stopień nauczyciela mianowanego i chce uzyskać stopień nauczyciela dyplomowanego. W opisanym przypadku nauczyciel posiada stopień awansu nauczyciela kontraktowego, a nie mianowanego. W związku z tym, tak jak i w przypadku jakichkolwiek innych wątpliwości dotyczących awansu, wymagających rozstrzygnięcia prawnego, należy zawrócić się z prośbą o rozstrzygnięcie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą. Ponieważ zgodnie z przepisami art. 9 h ust. 1 pkt 1 KN nadzór nad czynnościami podejmowanymi w postępowaniu prowadzonym przez organ prowadzący o nadanie nauczycielowi stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego – sprawuje organ nadzoru pedagogicznego.”
Młoda nauczycielka, posiadająca kwalifikacje do pracy jako nauczyciel w grupie przedszkolnej jest równocześnie młodą matką „na pełnym etacie” i zwyczajnie nie jest gotowa do podjęcia ścieżki awansu zawodowego w pierwszym roku pracy. Jest przepis, / art. 10 ust. 7 „rozpoczynającą pracę w szkole” wraz z ust. 11/ który pozwala nauczycielowi zawnioskować o niestosowanie wobec niego rozdziału 3a KN, a ona zwyczajnie nie jest gotowa, a przecież nikogo nie można zmuszać, a dyrekcja nie ma nic przeciwko poczekaniu, aż nauczycielka sama dojrzeje do tej decyzji. Czy można zastosować wskazane przepisy, ale ona musi mieć umowę na czas określony? Czy wyjściem jest, że ona po prostu nie złożu planu rozwoju zawodowego, czy są tego jakieś negatywne konsekwencje? Dla niej? Dla placówki?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka uzyskała stopień nauczyciela mianowanego 30 sierpnia 2021r. Dnia 01 września br. złożyła wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego. Czy może rozpocząć staż na starych zasadach, czy dotyczą jej nowe przepisy, zgodnie z którymi może ubiegać się o nadanie stopnia nauczyciela dyplomowanego po przepracowaniu w szkole 5 lat i 9 miesięcy od dnia nadania stopnia nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe