Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy każda zmiana danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, powstałych po wpisie do ewidencji, wymaga od placówki niepublicznej na gruncie art. 168 ust. 7 prawa oświatowego, uzyskania opinii kuratora oświaty o spełnieniu wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust. 1 pkt 1. Czy np. zmiana statutu nie wprowadzająca nowych zasad działania placówki, a jedynie mająca charakter uszczegóławiający, wymaga uzyskania takiej opinii? Przy jakich zmianach będzie to niezbędne?
W przypadku gdy osoba prowadząca placówkę niepubliczną zamierza dokonać zmiany danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, które dotyczą wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe (rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach), zobowiązana jest przedstawić pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu tych wymagań. Zmiana statutu, a także zmiana innych danych zawartych w zgłoszeniu nie wymaga przedstawienia takiej opinii.
Podstawa prawna:
Art. 168 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: "Czy uczeń, który będzie spełniał w przyszłym roku szkolnym obowiązek szkolny poza szkołą (kl. V), musi zdawać egzaminy klasyfikacyjne na koniec roku, czy również na półrocze?" Proszę o dokładną podstawę prawną. Zapisy w rozporządzeniu nie są dla mnie jasne. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Oto nasza sytuacja. Szkoła od 4 lat prowadzona jest przez stowarzyszenie. Przekazanie szkoły stowarzyszeniu nastąpiło na mocy umowy zawartej z gminą. Rok wcześniej stowarzyszenie rozpoczęło prowadzenie niepublicznego punktu przedszkolnego przy w/w szkole. Na ten cel stowarzyszenie otrzymuje 63% wydatków ponoszonych przez gminę na prowadzenie publicznego wychowania przedszkolnego. W chwili obecnej gmina podpisała umowę z urzędem marszałkowskim, że w ramach realizowanego projektu otrzyma środki na modernizację infrastruktury przedszkolnej. Związana jest z tym konieczność utrzymania publicznej formy wychowania przedszkolnego również w naszej placówce. Nasze pytania dotyczą na jakich zasadach powinno wyglądać przekazanie prowadzenia publicznej formy wychowania przedszkolnego stowarzyszeniu?.Czy gmina powinna podjąć uchwałę o utworzeniu publicznego punktu przedszkolnego? Czy stowarzyszenie , w przypadku przejęcia prowadzenia publicznego punktu przedszkolnego powinno zawiesić prowadzenie punktu niepublicznego? Jaką wysokość dotacji powinno otrzymywać stowarzyszenie w przypadku przejęcia od gminy prowadzenia publicznego punktu przedszkolnego funkcjonującego ponad 5 godzin dziennie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej nie promowania ucznia w klasie III szkoły podstawowej. Uczeń w drugim półroczu był nieklasyfikowany z powodu 100% absencji. Czy w ogóle rada pedagogiczna powinna podejmować uchwałę w sprawie niepromowania skoro uczeń jest nieklasyfikowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem po rekrutacji, mam odwołanie od rodzica, którego dziecko niedostało się do przedszkola wg harmonogramu komisja odpisała pismem na odwołanie rodzica wyjaśniając, że dziecko otrzymało 2 punkty na 3 możliwe do zdobycie. Mam zapytanie czy na liście niezakwalifikowanych umieszczam tylko dzieci spoza gminy i 2,5 letnie, czy wszystkie dzieci, które nie otrzymały odpowiedniej liczby punktów i nie ma dla nich miejsca w przedszkolu są na liście niezakwalifikowanych, czy wpisuję je na listę zakwalifikowanych, następnie rodzice składają oświadczenie woli, i wpisuję te dzieci na listę nieprzyjętych pomimo, że rodzice złożyli oświadczenia, a ja nie mam dla nich miejsca?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na początku roku szkolnego 2010/2011 przyjęłam do klasy II szkoły podstawowej dzieci obcokrajowców nie znających języka polskiego. Chłopiec uczęszczał we Włoszech do klasy IV - ja przyjęłam go do II ze względu na barierę językową. Czy analizując wyraźne postępy ucznia, rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o promowaniu ucznia w ciągu roku szkolnego do klasy programowo wyższej? Według jakich procedur?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe