Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje jakiś przepis, który określa godziny funkcjonowania opieki świetlicowej podczas dni dyrektorskich. Dodam, że na co dzień szkoła funkcjonuje w godzinach 6:30-17:00, a zajęcia dydaktyczne są od 8:00-14:35. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić opiekę aż do godziny 17?
Na podstawie § 6 Rozporządzenia MEN z 11.08.2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego, w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych szkoła ma obowiązek zorganizowania zajęć wychowawczo-opiekuńczych. Szkoła ma obowiązek informowania rodziców o możliwości udziału uczniów w zajęciach wychowawczo-opiekuńczych organizowanych w tych dniach.
Zasadniczo więc, szkoła powinna zapewnić uczniom opiekę na tych samych warunkach, jak w każdym innym dniu pracy (godziny pracy świetlicy szkolnej), chyba że rodzice zadeklarują wcześniejszy odbiór dzieci ze szkoły w tym dniu. Przepisy nie określają liczby godzin realizacji opieki w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych, gdyż w każdej szkole mogą być inne potrzeby, np. wynikające z dojazdów uczniów, godzin pracy rodziców, itd. Dni wolne od zajęć dydaktycznych nie są dla nauczycieli dniami wolnymi od pracy, a organizacja zajęć wychowawczo-opiekuńczych w takich dniach należy do obowiązków dyrektora szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wygląda procedura przejścia na świadczenie kompensacyjne? Czy nauczyciel musi przechodzić z całego etatu, czy w momencie ukończenia 55 lat? Czy może dowolnie później? Czy można przejść na to świadczenie w trakcie roku szkolnego? Na jakiej podstawie wyliczana jest wysokość świadczenia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi odchodzącemu na emeryturę w dn. 31.12.2011r. należy się ekwiwalent za urlop jeśli wykorzystał ferie i wakacje w roku 2011r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniłam panią jako pomoc do uczniów niepełnosprawnych w szkole specjalnej. Pani obecnie ma licencjat z psychologii pracy. W ubiegłym roku ukończyła jednocześnie kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki i kurs pedagogiczny dla nauczycieli pracujących w szkole. Pani chciałaby teraz pracować jako nauczyciel wspomagający lub świetlicy. Czy może?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy udzielenia urlopu uzupełniającego. Nauczycielka w wyniku nieobecności spowodowanej chorobą, a później urlopem macierzyńskim i rodzicielskim nie wykorzystała łącznie 98 dni urlopu (za 2020 i 2021). Złożyła wniosek o udzielenie jej urlopu w całości od 17.12.2021 r. Czy w takiej sytuacji, biorąc pod uwagę termin ferii w województwie lubelskim (14–27.02.2022) udzielenie urlopu w dniach 17.12.2021–13.02.2022 (59 dni) oraz 28.02–7.04.2022 (39 dni) będzie prawidłowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie brzmi: Czy nauczyciel nauczania początkowego uczący wszystkich przedmiotów/edukacji ( z wyj. religii i j. angielskiego) w 2a może uczyć w 2b tylko edukacji komputerowej? Ten w 2b ma kwalifikacje jeszcze do innych przedmiotów i miały ponad 1,5 etatu a ten z 2a ma tylko etat. Dlatego tak zrobiłam w arkuszu kwietniowym, ale delegatura z Częstochowy zakwestionowała mi to pisząc, że to jest niezgodne z obowiązującym prawem. Ni podano konkretnego paragrafu tylko .....DzU z 2017 poz 1575 oraz Dz U z 2017 poz 703. Zadzwoniłam do wizytatorki i też nie podała mi paragrafu ale wyjaśniła, że teraz nie wolno nauczycielom nauczania uczyć w klasach innych niż swoja muzyki, plastyki i informatyki bo nie są specjalistami. Jestem tym oburzona. podejrzewam, że to jakaś nadinterpretacja prawa. Ci nauczyciele są najlepszymi jakich te dzieci mogłyby mieć. Ja jako dyrektor nie widzę możliwości wpuszczenia do klasy 1 pani uczącej informatyki w starszych klasach i nigdy nie mającej styczności z małymi dziećmi jak też nie znającej metodyki podania materiały dzieciom małym. A jak do tego ma się paragraf 27 mówiący o tym , że ci którzy uczą w dniu wejścia rozporządzenia mogą pracować na tych stanowiskach dalej? Bardzo proszę o odpowiedź, jak to jest prawidłowo. W małopolskiem znajoma dyrektorka dowiedziała się tego ode mnie . tak samo zrobiła w arkuszu i nikt jej tego nie zakwestionował.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe