Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły policealnej prowadzącej kształcenie zawodowe ustalając zawody, w których kształci szkoła stosuje art. 68 ust. 7 pkt 1 i 2 w brzmieniu nadanym ustawą z 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw? We wniosku znajdującym się na stronie internetowej Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Rzeszowie dotyczącym opinii, o której mowa w art.68 ust. 7 pkt 1 nie wyszczególniono szkoły policealnej.
Ukończenie szkoły policealnej umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminów potwierdzających kwalifikacje w danym zawodzie – art. 19 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Zgodnie z art. 68 ust. 7 pkt 1 PO w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe (czyli także dyrektor szkoły policealnej) w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę ustala zawody, w których kształci szkoła, po uzyskaniu opinii wojewódzkiej rady rynku pracy o zasadności kształcenia w danym zawodzie zgodnie z potrzebami rynku pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w ramach Zespołu Szkół, w którego skład wchodzi: szkoła podstawowa, branżowa I stopnia i szkoła przysposabiająca do pracy, dopuszczalne jest stworzenie w ramach jednego Statutu paragrafów uwzględniających 3 typy szkół w zespole - 1 statut dla całego Zespołu Szkół, ale uwzględniający różne typy szkół? Czy można taki statut mieć w jednym dokumencie, czy każda ze szkół wymaga odrębnego statutu? Jako rada pedagogiczna planujemy wprowadzić paragrafy wyszczególniające dany typ szkoły. Proszę o podanie podstawy prawnej dla połączenia w 1 dokument 3 typów placówek w ramach jednego zespołu. Czy takie rozwiązanie jest możliwe do przeprowadzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Solidarność i ZNP negatywnie zaopiniowały regulamin oceniania nauczycieli w szkole. Czy RP może opiniować w/w regulamin? Czy dyrektor może wprowadzić regulamin? Czy możne oceniać zgodnie z przyjętymi procedurami i nowym regulaminem? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy potwierdzanie przez słuchaczy szkół dla dorosłych obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem dotyczy słuchaczy KKZ? Nowelizacja rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania z dnia 29.08 2014 roku, wprowadza obowiązek potwierdzania przez słuchaczy szkół dla dorosłych obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem (paragrafu 10 ust.5). Czy ten zapis odnosi się również do słuchaczy Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych ? Jeśli tak z jakiego zapisu to wynika? Niejednoznaczność i wątpliwości budzi fakt , że prowadzenie tych kursów to pozaszkolna forma kształcenia dla dorosłych. Więc KKZ to nie szkoła zaoczna. Do słuchaczy KKZ nie odnosi się zapis (z rozporządzenia w sprawie oceniania i klasyfikowania ......) dotyczący obecności na zajęciach w 50 % obowiązkowych zajęć. Czy ten zapis obowiązujący od nowego roku szkolnego dotyczy organizatorów KKZ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną oraz zasady regulujące organizację pikników (zajęcia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze) w dni weekendu (chodzi o sobotę). Czy mogę nauczycielom dać inny dzień wolny za pracę w sobotę? Jak powinno to wyglądać zgodnie z prawem. Przy organizacji pikniku zależny mi bardzo, aby to było w weekend, ponieważ ma to być lokalna, środowiskowa impreza, tak, aby wzięli w niej udział mieszkańcy, rodzice.
Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie II Liceum dla dorosłych są osoby, które ukończyły zasadniczą szkołę zawodową i zgodnie z rozporządzeniem MEN mogły być przyjęte właśnie od razu do klasy II. Potem przepisuje im się na świadectwie ukończenia liceum stopnie z ZSZ z przedmiotów realizowanych w zakresie podstawowym. Niestety te osoby nie miały w szkole zawodowej np. chemii. Przedmiot ten realizowany jest zaś w klasie I Liceum. Plan zajęć uniemożliwia słuchaczom kl.II uczęszczanie na zajęcia z chemii z klasą I. W jaki sposób uczni sklasyfikować z tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe