Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przyznając nauczycielowi dodatek motywacyjny lub nagrodę dyrektora... musi mieć też pozytywną opinię Rady Pedagogicznej co do przyznania tych nagród?
Nie, dyrektor nie musi posiadać opinii rady pedagogicznej w sprawach, o których mowa w pytaniu.
Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki;
2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki;
4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki;
5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów;
6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki.
2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych, oraz organizację kwalifikacyjnych kursów zawodowych, jeżeli szkoła lub placówka takie kursy prowadzi;
2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki;
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Podstawa prawna:
Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel kontraktowy ma pod koniec maja bardzo ważną uroczystość rodzinną (ślub kogoś bliskiego z rodziny). Uroczystość odbędzie się za granicą, potrzebuje tydzień czasu wolnego. Na jakiej zasadzie może uzyskać zwolnienie z pracy, czy możliwe jest udzielenie mu w takim przypadku urlopu bezpłatnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak liczyć godziny doraźnych zastępstw nauczycielce przedszkola, która ma 25 godzin etatu: w poniedziałek ma 8 godzin, we wtorek 4 godziny, w środę 4 godziny, w czwartek 3 godziny, a w piętek - 8, w tym 2 nadgodziny wynikające z organizacji. W tym tygodniu nauczycielka w poniedziałek miała urlop, a w środę musiała wziąć 1 godzinę dodatkowo (zamiast 4 godzin pracowała 5), bo nie miał kto pracować z dziećmi i dostała tym samym 1 nadgodzinę. Jak naliczyć nauczycielce nadgodziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo prosimy o zajęcie stanowiska w sprawie wypłaty "zasiłku na zagospodarowanie"
Nauczycielka podjęła pracę w pełnym wymiarze 01.09.2008r. na stanowisku nauczycielki ( w szkole podstawowej) języka angielskiego z tytułem licencjata w zakresie filologii angielskiej. W tym czasie rozpoczęła staż na nauczyciela kontraktowego. 30.06.2009r. uzyskała stopień nauczyciela kontraktowego. 26.06.2009r. uzyskała tytuł magistra z zakresu filologii angielskiej i od 01.09.2009r. została przyjęta do pracy na stanowisku nauczycielki języka angielskiego w wymiarze 16/18 etatu w naszej szkole ( gimnazjum). 25.06.2010r. wystąpiła z wnioskiem o wypłacenie zasiłku na zagospodarowanie. Nadmieniam, że obecnie pracuje w pełnym wymiarze czasu jako nauczycielka języka angielskiego. Po szkole średniej- od 10.02.2003r. do 09.08.2003r. odbywała staż absolwencki na stanowisku: referent administracyjno- biurowy- skierowana przez Urząd Pracy na co otrzymała "zaświadczenie o odbyciu stażu". W lipcu 2004r. ( przez 18 dni) była zatrudniona na czas nieokreślony w wymiarze 1/5 etatu. Z tego zatrudnienia posiada świadectwo pracy. Studia w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych rozpoczęła 01.10.2003r.
Mamy pytanie, czy tej osobie należy wypłacić zasiłek na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wspomagający, który jest zatrudniony do pracy z dzieckiem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w grupie dzieci sześcioletnich powinien prowadzić oddzielny dziennik, inny niż dziennik zajęć grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy branżową szkoła niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej. Dotacje otrzymujemy z powiatu. Co miesiąc przekazujemy informację o frekwencji uczniów. Jeżeli uczeń w danym miesiącu opuści ponad 50 zajęć edukacyjnych, nie mamy płaconej za niego dotacji. Szkoła jest dzienna , przeznaczona dla młodzieży.Proszę o odpowiedz czy istnieje takie przepis , który pozwala na takie wypłacanie dotacji dla szkół? Jeżeli tak to proszę wskazać podstawę prawną
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe