Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy decyzją rady pedagogicznej można nie promować ucznia klasy III z orzeczeniem o kształceniu specjalnym i indywidualnym do klasy IV, gdy rodzice uważają, że dziecko nie powinno zostać w klasie III?
Tak, decyzją rady pedagogicznej można nie promować ucznia klasy III do klasy IV szkoły podstawowej.
Zgodnie z art. 44o ust. 2, 5 i 7 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230 z późn. zm.) w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
O promowaniu do klasy programowo wyższej ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.
Uczeń, który nie otrzymał promocji do klasy programowo wyższej, powtarza klasę
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam serdecznie. Mam pytanie, co powinno być zawarte w treści upomnienia czy nagany dla nauczyciela za częste wychodzenie z klasy w czasie lekcji i pozostawianie uczniów bez opieki. Druga sytuacja - gdy nauczyciel często spóźnia się do pracy. W obu przypadkach nie pomagają ustne uwagi, upomnienia.
- Czy jest możliwość zwolnienia z egzaminów zawodowych ucznia trzeciej klasy technikum agrobiznesu, który cierpi na autyzm? Pytam o zwolnienie, które umożliwi mu przejście do następnej klasy i w konsekwencji ukończenie szkoły. Co w przypadku gdy uczeń nie będzie wyrażał chęci zalogowania się w przypadku konieczności przystąpienia do egzaminu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przyjęłam ucznia z obwodu innej szkoły na prośbę jego rodziców do klasy II gimnazjum (pierwszą klasę realizował w szkole macierzystej).
Uczeń ten w ciągu roku szkolnego źle wychowawczo wpływał na swoich kolegów.Otrzymał upomnienie wychowawcy itp ,został promowany. Czy mogę go obecnie nie przyjąć do III klasy gimnazjum jeszcze raz podkreślam nie jest w obwodzie mojej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pełnoletni uczeń podczas lekcji samowolnie zabrał nauczycielowi telefon, nie reagował na polecenie oddania go i ostentacyjnie robił nim sobie zdjęcia. Jakie przepisy prawa naruszył uczeń?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi w oddziale przedszkolnym przysługuje 35 dni w skali roku. Czy dzielimy go proporcjonalnie, czyli od września do grudnia (12 dni) i od stycznia do sierpnia (23 dni), ponieważ ten nauczyciel przechodzi wraz z uczniami do klasy pierwszej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe