Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Archiwista w szkole dokonał oceny akt w archiwum i przy powołanej komisji złożono wniosek do odpowiedniego dla siebie archiwum państwowego o wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej. Uzyskano pozytywną zgodę na brakowanie dokumentacji. W związku z tym, czy pracownik archiwum wraz z powołaną przez dyrektora placówki komisją może samodzielnie zniszczyć dokumenty (np. w niszczarce lub je spalić) czy musi zlecić tę czynność odpowiedniej firmie z zewnątrz? Jeżeli można to zrobić to samemu, to jakie dokumenty należy sporządzić ze zniszczenia?
Zgodnie z § 9-12 rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 246) brakowanie dokumentacji niearchiwalnej odbywa się na wniosek kierownika jednostki, za uprzednią zgodą dyrektora właściwego archiwum państwowego, który stwierdza, że wśród dokumentacji przeznaczonej do zniszczenia nie występują materiały archiwalne.
Po otrzymaniu zgody właściwego archiwum państwowego akta należy przygotować do zniszczenia uniemożliwiając przede wszystkim dostęp osób trzecich do informacji zawartych w dokumentach. Akta zawierające dane osobowe czy ważne informacje dot. instytucji powinny, przed przekazaniem ich do ww. skupu, zostać zniszczone (np. niszczarką). Przepisy nie regulują, kto może tego dokonać, wobec czego można przyjąć, że może to być dokonane w szkole (o ile są ku temu możliwości).
Niszczenie dokumentacji niearchiwalnej powinno zostać potwierdzone (protokół ze zniszczenia akt, poświadczenie zniszczenia, certyfikat zniszczenia etc.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację jakie były numery świadectw gimnazjum i ukończenia gimnazjum od 1999 roku do 2018 roku. Jest to potrzebne przy wystawianiu duplikatów świadectw.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam problem z gołębiami właściciela który sąsiaduje z halą sportowa szkoły. Hala jest pokryta blachą trapezową. Na dachu i na obróbkach blacharskich ścian zasiada około 80 szt. gołębi. Jest problem z utrzymaniem czystości na opasce odwadniającej hale, a szczególnie ubolewam nad blachą. Odchody gołębi są żrące i wywołują korozje na blasze. Nasze prośby o zmniejszenie liczby gołębi są ignorowane przez sąsiada. Dodam ,że działka sąsiada graniczy bezpośrednio z działką szkolną, a budynek, w którym przebywają gołębie jest oddalony od granicy o 2 m. Proszę o pomoc w przedstawionym problemie. Czy jest podstawa prawna, aby wymóc likwidacje ptaków?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Cy kontrola zarządcza dotyczy niepublicznej placówki oświatowej Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego, jeżeli tak, to w jakim zakresie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniałam nauczyciela w okresie od 11 września 2023 r. do 13 października 2023 r. na stanowisku doradcy zawodowego. Omyłkowo zostało mu błędnie przypisane pensum – 18 zamiast 22. W związku z powyższym nauczycielowi wypłacono wyższe wynagrodzenie niż powinien otrzymać. Po wykryciu pomyłki nauczyciel wyraził zgodę na zwrot nadpłaconych środków. Jak powinno wyglądać od strony formalnej poprawienie powyższego błędu? Jak powinien brzmieć zapis, z którego jasno będzie wynikać, że nauczyciel we wskazanym okresie był zatrudniony i wynagradzany zgodnie z pensum 22 jako doradca zawodowy w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła na wniosek rodzica ma obowiązek przedstawienia rozliczenia subwencji (dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną) za okres 2 lat?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe