Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Pracownik pracuje 4 godziny tygodniowo, jego pensum to 30 godzin tygodniowo, czyli z 4/30 wychodzi 0,13333. Czy jest to 0,13 etatu? Jak zaokrągla się etaty? 2. Pracownicy należy się 26 dni urlopu wypoczynkowego, pracuje na 0,2 etatu po 1,6 godz dziennie czyli 1 godzinę 36 minut codziennie (8 godzin tygodniowo: 5 dni tj. 1,6). Ile dni urlopu należy się tej pracownicy od stycznia do czerwca w dniach i godzinach?
Ad. 1 Obowiązujące przepisy nie regulują zasad zaokrąglania etatu. Zgodnie z potocznym (matematycznym) rozumieniem, zatrudnienie na 4/30 = 0,13 etatu, ponieważ w praktyce najczęściej stosuje się zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku.
Ad. 2 Pracownik zatrudniony na 0,2 etatu ma tygodniowo do przepracowania 8 godzin, czyli 1,6 dziennie, jeśli pracuje przez 5 dni w tygodniu - 0,2 etatu * 40 godzin, zgodnie z art. 129 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040). W okresie od stycznia do czerwca wymiar etatu wynosi: 6/12 przepracowanej części roku * 26 dni * 0,2 etatu = 2,6 dni zaokrąglonych w górę do 3 dni * 8 godzin = 24 godziny (art. 154 § 1 pkt 2 i § 2, art. 1542 § 2, art. 1551 § 1 pkt 1, art. 1552a § 1 i art. 1553 § 1 KP). Urlop jet udzielany w dniach i godzinach pracy (art. 1542 § 1 KP), czyli za każdy dzień urlopu z puli 24 godzin odejmuje się 1,6 godziny. Pracownica łącznie urlop wykorzysta przez 15 swoich dni roboczych (15 * 1,6 = 24).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor, który jedzie z uczniami na wycieczkę szkolną i pełni funkcję opiekuna powinien wypisać urlop za ten czas?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę w następującej kwestii.
Przeglądając akta osobowe katechetki zauważyłam pewne według mnie nieprawidłowości.
Moja poprzedniczka zawarła z katechetką umowę o pracę we wrześniu 2002 r. na czas nieokreślony. Zaliczyła jej staż pracy z pierwszego zakładu pracy, tj. szkoły podstawowej jedynie na podstawie zaświadczenia. Stosunek pracy w szkole podstawowej katechetki trwa nadal.
W roku szkolnym 2002/2003 jej etat w szkole podstawowej to 16/18 etatu, a w przedszkolu 2,5/22 etatu. Jak dla mnie całkowite zatrudnienie katechetki przekracza pełny etat.
Zawarta umowa nie jest umową o uzupełnienie etatu, tylko odrębną umową.
W aktach osobowych znajdują się także kolejne zaświadczenia o wymiarze zatrudnienia w szkole podstawowej (od 2002 r. do 2012 r.). W ciągu tych 10 lat katechetka przez 2 lata miała niepełny etat, w pozostałych 8 latach był to pełny etat zatrudnienia w szkole.
Katechetka ma wypłacany dodatek stażowy z doliczeniem lat pracy w szkole podstawowej na podstawie zaświadczenia wydanego przez szkołę.
Być może to ja się mylę, więc proszę o pomoc.
1. Jak katechetka powinna mieć wyliczony dodatek stażowy?
2. Jeśli niesłusznie miała naliczony dodatek stażowy czy powinna go zwrócić?
3. Czy można domagać się zwrotu ?
4. Za ile lat można żądać zwrotu ?
5. O ile można proszę także o wskazanie przepisów na ww. temat.
Z wyrazami szacunku
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy wicedyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego musi mieć ukończony kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą?
- Witam. Mam taki problem i proszę o pomoc.
Nauczyciel zatrudniony jest na czas nieokreślony na dwie umowy: 9/18 jako nauczyciel historii oraz 15/30 jako bibliotekarz. Aktualnie kończy staż na mianowanego. Od 1 września 2013 r. będzie miał jednak mniej o 1 godzinę, bo 8/18 jako historyk, biblioteka bez zmian. Czyli nie może być zatrudniony przez mianowanie…? Co można zrobić w takiej sytuacji? Poza tym mam od tej pani informację, że od 1 września będzie przebywała na L4 z powodu ciąży. Dziękuję za pomoc!
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela, który koniecznie chce pójść na emeryturę. Urodził się 23 września 1961 r. Dorobek: od 24.09.1977 r. do 15.08.1980 r. - praca w gospodarstwie, od 16.08.1980 r. do do 31.08.1984 r. - magazynier, od 01.09.1984 r. do 30.06.1985 r. - nauczyciel (wymiar niepełny), od 01.07.1985 r. do 09.02.1992 r. - magazynier, od 10.02.1992 r. - nadal - nauczyciel (pełny wymiar). Kiedy i na jakiej podstawie może składać wniosek?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe