Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie sposobu konstrukcji statutu naszej szkoły według nowych przepisów. W skład Zespołu Szkół Specjalnych wchodzą: -szkoła podstawowa (8 letnia); - gimnazjum ( klasa II i III); - Szkoła Branżowa I Stopnia kl I oraz zasadnicza szkoła zawodowa (klasa II i III); - Szkoła przysposabiająca do pracy.
W przypadku szkół publicznych konieczne jest równoległe obowiązywanie statutu zespołu szkół oraz statutu poszczególnych szkół publicznych, posiadających co najmniej treść określoną w art. 98 PO (art. 91 ust. 6 PO), w tym z uwzględnienie obowiązku opracowania wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, określenia organizacji współdziałania ze stowarzyszeniami lub innymi organizacjami w zakresie działalności innowacyjnej, organizacji wolontariatu. W zespole szkół niepublicznych od decyzji organu prowadzącego zależy, czy będzie obowiązywał jeden statut – zespołu szkół; tylko statutu poszczególnych szkół; czy zarówno statut zespołu i poszczególnych szkół (art. 172 ust. 1 i art. PO); statut lub statuty powinny mieć treść zgodną z art. 172 ust. 2 PO. Jeśli w związku z reformą oświaty nastąpiły zmiany nazw szkół (na pewno sytuacja ta nastąpiła w odniesieniu do szkoły branżowej), należy je uwzględnić w odpowiednim statucie lub statutach. W przypadku, gdy wydłużenie nauki w szkole podstawowej wymaga zmian w dotychczasowej treści statutu w związku z dotychczasowym funkcjonowaniem 6 klas, należy je uwzględnić (np. wprowadzić postanowienia o egzaminie ósmoklasisty – znowelizowany rozdział 3b UoSO). Dodatkowo regulacje odnoszące się do szkoły branżowej powinny uwzględniać funkcjonowanie w niej klas szkoły zawodowej (art. 322 ust. 7 PWuPO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki jednoznacznie umożliwia szkołom organizację wycieczek górskich BEZ OBOWIĄZKU korzystania z usług przewodnika górskiego? Pytanie to kieruję w kontekście poniższego uzasadnienia MEN w tej sprawie: "§ 1 pkt 1 rozporządzenia – zmiana porządkująca – usunięcie odwołania do przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 81, poz. 889 i Nr 102, poz. 1115) tj. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57, poz. 358), które nie obowiązuje od dnia 17 października 2012 r."
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać plan zarządzania kryzysem w gimnazjum? W samoocenie kontroli zarządczej była pytania czy szkoła ma taki plan.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dostarczył do szkoły orzeczenie do kształcenia specjalnego. Jednym z zaleceń jest zorganizowanie dla dziecka zajęć rewalidacyjnych. Czy rodzic musi pisać do dyrektora podanie o zorganizowanie takich zajęć?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic chce przepisać syna z klasy drugiej do klasy trzeciej. Co rodzic musi przedstawić i jakie przepisy regulują taką sytuację?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nasz uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym. W zaleceniach zawartych w orzeczeniu nie ma rewalidacji tylko pomoc pp - zajęcia socjoterapeutyczne. Czy zatem temu uczniowi powinno się przyznać godziny rewalidacji wynikające z posiadania orzeczenia, czy ograniczyć się do pomocy pp? I jeszcze jedno pytanie - czy pedagog szkolny lub psycholog mogą prowadzić zajęcia socjoterapeutyczne.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe