Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Konstruując plan zarządzania kryzysowego w ramach kontroli zarządczej, bierzemy pod uwagę standardy kontroli zarządczej ogłoszone przez Ministra Finansów w Komunikacie...

PORADA PRAWNA

Jak powinien wyglądać plan zarządzania kryzysem w gimnazjum? W samoocenie kontroli zarządczej była pytania czy szkoła ma taki plan.

Konstruując plan zarządzania kryzysowego w ramach kontroli zarządczej, bierzemy pod uwagę standardy kontroli zarządczej ogłoszone przez Ministra Finansów w Komunikacie Ministra Finansów z 28 grudnia 16.12.2009r.
Zapobieganie sytuacjom kryzysowym jest jednym z celów zarządzania ryzykiem, zatem chodzi tu o wskazanie takich obszarów w szkole, które mogą być zagrożone i uniemożliwić prawidłowe jej funkcjonowanie.
Budowanie całego systemu kontroli zarządczej opartej na analizie i ocenie ryzyka to zadanie złożone i długofalowe.
Elementami procesu zarządzania ryzykiem są:
1) identyfikacja ryzyka,
2) analiza ryzyka oraz
3) reakcja na ryzyko.
Zatem aby w praktyce wdrożyć założenia nowego systemu kontroli zarządczej należy:

  1. zidentyfikować sytuacje, które mogą w szkole stanowić zagrożenia,
  2. dokonać analizy wystąpienia ryzyka każdej zidentyfikowanej sytuacji poprzez określenie prawdopodobieństwa oraz skutków jej wystąpienia,
  3. opracować reguły przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym poprzez ustalenie, co można zrobić, by nie dopuścić do wystąpienia sytuacji kryzysowej,
  4. udokumentować wszystkie w/w działania.
     

Przykładowy plan zarządzania kryzysem może zawierać:

  1. listę możliwych sytuacji kryzysowych z ich charakterystyką i oceną ryzyka ich wystąpienia,
  2. strategię reagowania na ustalone sytuacje kryzysowe (i np. po kryzysie - działania naprawcze),
  3. zadania i obowiązki uczestników zarządzania kryzysem, zasady komunikacji w kryzysie, z wyszczególnieniem zakresu obowiązków pracowników szkolnych na wypadek takich zdarzeń,
  4. listę procedur reagowania w każdej z ustalonych sytuacji kryzysowych.

Podstawa prawna.

1) Ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (ze zm.).

2) Komunikat Ministra Finansów Nr 23 z 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT