Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienia dot. organizacji zajęć rewalidacyjnych dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie nauczania specjalnego z uwagi na niedowidzenie. W ramach rewalidacji uczeń ten ma przyznane zajęcia z tyflopedagogiem. Niestety chłopak upiera się, że absolutnie nie będzie w nich uczestniczył i chciałby z nich zrezygnować. Mimo wielu rozmów rodziców, tyflopedagoga i psychologa, uczeń nie chce zmienić swojej decyzji. Chłopak aktualnie jest uczniem III klasy gimnazjum. Ma sprecyzowane plany edukacyjno – zawodowe. Jest zmotywowany, aby się dalej rozwijać. Przeciążenie nauką szkolną, licznymi zajęciami dodatkowymi i przygotowaniami do testu gimnazjalnego powoduje, że uczeń ten traktuje zajęcia rewalidacyjne jako niepotrzebne. Czy zajęcia rewalidacyjne dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, są obowiązkowe, czy rodzice mogą wyrazić pisemną rezygnację?
Zajęcia te dla ucznia są obowiązkowe (forma realizacji obowiązku szkolnego), w związku z tym szkoła powinna wspierać ucznia, m. in. poprzez indywidualizowanie pracy zgodnie z wymowami rozporządzenia.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy zniszczonych podręczników z dotacji w klasach od 5 - 6. Nie wiemy w jaki sposób formalny należy wymagać od rodziców zwrotu kosztów zakupu podręczników z dotacji. Na jakie konto powinno być dokonana wpłata za zniszczony podręcznik - czy na konto szkolne, czy ma to być osobne konto w Gminie. Kto powinien decydować gdzie takie opłaty powinny być dokonywane (czy jest to w gestii dyrektora szkoły, czy powinien tę sprawę rozwiązać Organ prowadzący czyli Gmina). Czy po dokonaniu opłaty za zniszczony podręcznik możemy zamówić dla takiego ucznia nowy podręcznik?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapis w statucie branżowej szkoły I stopnia, dotyczący możliwości utworzenia oddziału integracyjnego oraz spełnienie warunków § 6 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli: „1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych”, jest podstawą do utworzenia oddziału integracyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może przyjąć do niepublicznego przedszkola dziecko w wieku 2 lat? Czy mogą być jakieś konsekwencje takiej decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może prowadzić zajęcia indywidualne z uczniem w wymiarze 2 godzin (w ramach nauczania indywidualnego na podstawie orzeczenia poradni)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Które rozporządzenie o ramowych statutach dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej jest obecnie aktualne? W roku 2011 pojawił się projekt nowego rozporządzenia, ale nigdzie nie mogę znaleźć wersji podpisanej. Czy ten projekt już obowiązuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe