Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o udzielenie porady prawnej dot. wypłaty odprawy emerytalnej. Pracownik obsługi zatrudniony był w szkole w pełnym wymiarze czasu pracy , jako starszy woźny oraz dodatkowo w ramach drugiego stosunku pracy jako sprzątaczka, w wymiarze ½ etatu. 31 lipca 2013 roku rozwiązano oba stosunki pracy na mocy porozumienia stron (art. 30 § 1 pkt. 1 Kp) , w związku z przejściem pracownika na emeryturę od 01.08.2013 r. Na podstawie art. 38 ust. 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wypłacono pracownikowi jednorazową odprawę emerytalną z pełnego etatu w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Nie wypłacono natomiast odprawy z tyt. rozwiązania stosunku pracy z dodatkowego zatrudnienia. W dniu dzisiejszym pracownik zwrócił się do mnie o wypłatę odprawy emerytalnej z tego drugiego stosunku pracy, ponieważ dowiedział się, że mu się też należała. Moje pytanie brzmi: Czy pracownikowi należy wypłacić odprawę emerytalną również z tytułu rozwiązania drugiego stosunku pracy?
Zgodnie z § 9 ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jest wypłacana w dniu ustania stosunku pracy.
Zawarcie drugiej umowy o pracę z tym samym pracownikiem skutkuje nawiązaniem drugiego stosunku pracy. Każdą z tych umów należy traktować oddzielnie (osobno naliczane wynagrodzenie, osobne akta osobowe, osobne badania lekarskie i szkolenia BHP, osobne rozliczanie urlopów, osobno naliczane 13-tki, itd.).
Również odprawa emerytalna powinna być osobno obliczona dla obydwu umów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób - przede wszystkim z jaką datą, przekształcić nauczycielom mianowanym i dyplomowanym stosunek pracy na czas nieokreślony na stosunek pracy na podstawie mianowania, w następujących przypadkach: 1. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony, a po upływie czasu na który była zawarta, zawarto następną na czas nieokreślony. Przykład: Umowa zawarta z pracownikiem w dniu 26.08.2010 na czas określony od 01.09.2010 do 31.08.2011. Po tym okresie umowa zawarta w dniu 19.08.2011 na czas nieokreślony od 01.09.2011. 2. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony (w pełnym wymiarze), a po upływie czasu na który była zawarta, kolejną (w pełnym wymiarze). Nie ma umowy na czas nieokreślony - czy jest to sytuacja dopuszczalna?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel pracuje w świetlicy np. w godz.12.05 do 15.30 to odlicza się przerwy lekcyjne, czy jest to łączny czas pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
moje pytanie będzie dotyczyło odpłatności za godziny uciążliwe. Mam ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym + sprzężenia. Chłopiec ten uczęszcza do klasy 4, ma nauczyciela współorganizującego kształcenie. Realizuje inną postawę programowa. Czy powinnam wypłacać dodatek za warunki uciążliwe. Jeśli tak, to komu- nauczycielom uczącym w oddziale, nauczycielowi współorganizującemu kształcenie? Bardzo proszę o poradę.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczące czasu pracy nauczycieli w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jeśli nauczyciel w danym dniu idzie na konferencje lub szkolenie - czy jest o w ramach godzin dydaktycznych czy poza pensum? Jeżeli poza pensum to dana osoba powinna odrobić godziny dydaktyczne podczas których była na szkoleniu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany zatrudniony na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy otrzymał pismo o ograniczeniu zatrudnienia w roku szkolnym 2016/2017. Nauczyciel ten nie wyraził zgody na ograniczenie zatrudnienia. W międzyczasie zaistniały okoliczności z których dyrektor wyciągnął wniosek o możliwości przyznania temu nauczycielowi pełnego etatu. Czy mając na uwadze pismo o ograniczeniu zatrudnienia i brak zgody nauczyciela dyrektor może nie wypowiedzieć umowy i poinformować go o planowanym przydzieleniu mu pełnego etatu w roku szkolnym 2016/2017 (anulując w ten sposób zapowiedź wypowiedzenia umowy w przypadku braku zgody nauczyciela na ograniczenie zatrudnienia)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe