Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych na końcu dokumentu należy wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa. Co w sytuacji, kiedy nie wiadomo, kto złożył podpis? Świadectwo kilka lat temu zostało wydane uczniowi, a placówka nie przechowuje kopii świadectw.
W przypadku braku dokumentacji przebiegu nauczania lub gdy nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić w drodze postępowania sądowego na podstawie odrębnych przepisów.
Co zawiera prawidłowo sporządzony duplikat świadectwa?
Zgodnie z § 22 ust. 3 rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych duplikat świadectwa wystawia się na oryginalnym druku i według wzoru obowiązującego w dniu wystawienia oryginału.
Na duplikacie świadectwa u góry umieszcza się wyraz „Duplikat”, a pod tekstem dodaje się formułę „oryginał podpisali”, pod którą wymienia się nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdza się nieczytelność podpisu. Świadectwo opatruje się pieczęcią urzędową szkoły i wstawia aktualną datę.
Szkoła może wydać zaświadczenie o niemożności wydania duplikatu świadectwa
Jeżeli nie jest możliwe ustalenie osób, które podpisały świadectwo, to szkoła może wydać zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
W jaki sposób można ustalić, kto złożył podpis?
Na podstawie posiadanej dokumentacji można ustalić, kto wówczas, czyli w okresie, kiedy uczeń uczęszczał do szkoły, był wychowawcą i dyrektorem. W związku z tym, że na drukach świadectw szkolnych zostało wskazane miejsce na podpis dyrektora szkoły i wychowawcy klasy – i tak samo było to uregulowane w poprzednim rozporządzeniu z 2005 r. – w ten sposób można próbować zidentyfikować przez kogo został złożony podpis na świadectwie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgłosił się rodzic byłej uczennicy gimnazjum, która jest obecnie osoba pełnoletnią. Gimnazjum ukończyła w roku szkolnym 2015/2016. Rodzic zwrócił się na piśmie do pedagoga o udzielenie informacji na temat córki, kiedy była uczennicą gimnazjum. Ustnie dodał, że chce to wykorzystać w czasie rozwodu. Czy w związku z tym, że jest to była uczennica i w dodatku osoba pełnoletnia ojciec powinien otrzymać informację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 1) W którym dokumencie prawnym znajdę informację na temat uśrednienia godzin nauczyciela {etat nauczyciela składa się np. z 10/18 (j. niemiecki), w tym 2 h j. niemieckiego w klasie III LO maturalnej, 14/20 (nauczyciel wspomagający) i 4/26 (świetlica w SP)}? Jest tu zawarte uśrednienie w szkole ponadpodstawowej i pensum różnego wymiaru w szkole podstawowej i LO. Obydwie placówki należą do jednego zespołu szkół. 2) W którym dokumencie prawnym znajdę informację na temat dyżurów nauczycieli w przerwie międzyświątecznej? Proszę o podanie podstaw prawnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku po raz pierwszy występuję w roli dyrektora przedszkola niepublicznego, nie chciałabym na samym początku popełnić jakiegoś błędu, dlatego proszę o wskazówki dotyczące dokumentów jakie muszę przygotować już od samego początku dla rodziców, co im przedstawić i na co zwrócić uwagę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację zajęć pozalekcyjnych (opiekuńcze, koła zainteresowań), przydzielonych przez dyrektora, powinien prowadzić nauczyciel?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku odwołania zajęć lekcyjnych spowodowanych niskimi temperaturami w pomieszczeniach (13 stopni) powinniśmy odpracowywać zajęcia ? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe