Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zawarliśmy z pracownikiem zatrudnionym na stanowisku urzędniczym (konkurs) po raz pierwszy trzymiesięczną umowę o pracę na czas określony od 1.12.2015r. do28.02.2016r. Ustawa o pracownikach samorządowych mówi, że w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. Po tym terminie zawarliśmy z tym pracownikiem kolejną umowę na czas określony od 1.03.2016r. do 30.11.2018r. Czy ta osoba nie powinna mieć tej umowy po pierwszym terminie na czas nieokreślony ?, jest to zwykła umowa o pracę nie na zastępstwo, czy tak można ? łączny okres tych umów to 36 miesięcy, czy to już umowa z automatu na czas nieokreślony ?
Zgodnie z art. 251 § 1 kodeksu pracy, okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy, nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech.
Na podstawie art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 25.06.2015 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, która weszła w życie 22.02.2016 r., do umów o pracę na czas określony, trwających w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się art. 251 kodeksu pracy w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jednakże do okresu zatrudnienia, o którym mowa w tym przepisie, wlicza się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony przypadający od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, a trwająca w tym dniu umowa o pracę na czas określony jest uważana za pierwszą umowę w rozumieniu art. 251 kodeksu pracy w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą albo za drugą umowę w rozumieniu tego przepisu, jeżeli została zawarta jako druga umowa w rozumieniu art. 251 kodeksu pracy w dotychczasowym brzmieniu.
Odnosząc powyższy przepis do sytuacji opisanej w pytaniu, należy stwierdzić, że umowa zawarta od 01.12.2015 do 28.02.2016 była pierwszą umową na czas określony trwającą w dniu wejścia w życie zmian w art. 251 kodeksu pracy i 7 dni (od 22 do 28.02.2016) wlicza się do okresu 33 miesięcy trwania takich umówm więc zastosowanie będzie miał tutaj przepis § 3 omawianego artykułu, zgodnie z którym, jeżeli okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony jest dłuższy niż okres, o którym mowa w § 1 (33 m-ce), uważa się, że pracownik, odpowiednio od dnia następującego po upływie okresu, o którym mowa w § 1 jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wójt może odebrać prawo do mieszkania służbowego nauczycielowi, na które ma on legalny przydział?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy zakres czynności i obowiązków nauczycieli (nie chodzi o przydział liczby godzin) należy dać nauczycielowi jednorazowo (w momencie przyjęcia do pracy), czy musi ten zakres być odnawiany na początku każdego roku szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W chwili obecnej w związku z wygaszaniem gimnazjum i likwidacją szkoły średniej następuje likwidacja szkoły. Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania na czas nieokreślony z ponad 20-letnim stażem pracy, pracujący już od kilku lat na niecały etat nie wyraził zgody na przeniesienie do innej szkoły. Moje pytanie dotyczy wysokości odprawy jaka mu się należy. Nadmienię, że w zespole szkół od stycznia 2019 r. pracuje 19 pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazja przekształciły się w szkoły podstawowe. Moje pytanie brzmi: Czy powinno się zawrzeć nowe porozumienie z dyrektorem szkoły macierzystej ?
- Spotkałam się ze stanowiskiem ZUS, że dyrektor szkoły (publicznej, z obniżonym pensum, zatrudniony na stanowisku nauczyciela), aby uzyskać prawo do emerytury z KN art.88 (25 lat pracy w tym 20 w szkolnictwie specjalnym wypracowane do 2008 roku) musi realizować pensum w wymiarze 1/2 etatu czyli 9 godzin. Proszę o wyjaśnienie, czy opinia ZUS jest zgodna z przepisami.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe