Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniony w poradni psychologiczno-pedagogicznej logopeda w pełnym wymiarze (20/20) od miesiąca września 2021 r. w etacie realizuje 5 godzin wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Jako nauczyciel poradni otrzymuje 5-procentowy dodatek za trudne warunki pracy. Realizowane godziny WWRD są wypłacane bez dodatku trudnościowego. Czy ten nauczyciel powinien mieć sporządzony aneks do umowy wskazujący na realizację godzin WWRD bez dodatku trudnościowego (15/20 z dodatkiem 5% i 5/20 bez dodatku trudnościowego)?
Zgodnie z § 8 pkt 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 416 ze zm.), dodatek za pracę w trudnych warunkach przysługuje za prowadzenie przez nauczycieli badań psychologicznych i pedagogicznych, w tym badań logopedycznych, udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Z kolei dodatek nie przysługuje za prowadzenie zajęć ze wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ponieważ prawodawca nie zalicza wykonywania takich zadań do pracy w trudnych warunkach. Nauczyciel ma prawo do dodatku za godziny przepracowane w trudnych warunkach, ale nie za godziny niezrealizowane w tych warunkach (art. 80 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.). Ponieważ zasady wypłaty dodatku regulują powszechnie obowiązujące przepisy, nie zmienia się umowy o pracę w celu ustalenia prawa do dodatku za warunki pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel posiadający ukończone studia podyplomowe w zakresie historii może uczyć w ośmioletniej szkole podstawowej wos-u? W latach 1999-2007 uczył wos-u w gimnazjum, bo kwalifikacje uznał dyrektor szkoły, w aktach osobowych brak informacji o zbliżeniu lub uznaniu kwalifikacji.
- Dyrektor szkoły od 1 września 2019 r. przestanie pełnić swoją funkcję i będzie zajmował wyłącznie stanowisko nauczyciela placówki feryjnej tj. z prawem do 56 dni urlopu w skali roku. Jak rozliczyć jego urlop wypoczynkowy za ten rok? Dyrektor wykorzystał w tym roku 29 dni urlopu. Czy należy udzielić urlopu dyrektorskiego w wymiarze do 35 dni?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie dla poratowania zdrowia (od połowy lutego 2017r. do połowy lutego 2018r.) należy się wypłata tzw"13"? Dziękuję za pomoc. Iwona Bator
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła Podstawowa w miejscowości x w gminie x prowadzi oddział przedszkolny w godz. 7.00-16.00, który znajduje się w innej miejscowości ale w tej samej gminie. Po 2-ch miesiącach okazało się, że dzieci przebywają w placówce od godz. 7.00-13.00. Moje pytanie brzmi: czy nauczyciele pracujący w tym oddziale mogą być przeniesieni do pracy w macierzystej szkole (na świetlicę)? Nauczyciele pracują tam na zmiany jeden od 7.00-12.00, a drugi od 12.00-16.00, żeby zrealizować efektywnie tygodniowy wymiar pracy. Proszę o wykładnię prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w stosunku do nauczycieli zatrudnionych na część etatu w placówkach nieferyjnych (międzyszkolny ośrodek sportowy) – jest to ich dodatkowe zatrudnienie (posiadają umowy na czas nieokreślony w szkole, która jest ich podstawowym miejscem pracy) – stosujemy przepisy o limicie zawieranych umów na czas określony? Nauczyciele zatrudniani są na okres roku szkolnego (od września do sierpnia) zgodnie z arkuszem organizacyjnym na dany rok szkolny.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe