Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zapytanie - podstawa prawna orzeczenia o kształceniu specjalnym. Mam sprzeczne informacje nt. podstawy prawnej orzeczeń o kształceniu specjalnym: zamiast Dz.U. z 2017 r. poz.59 i 949, czy powinien być: Dz. U. z 2020 r. poz. 910.
Na podstawie art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydają zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym w poradniach specjalistycznych. Wór orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego zawiera załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1743), który z racji wydania przepisów wykonawczych przed późniejszymi zmianami ustawy PO zawiera wówczas obowiązujący numer Dziennika Ustaw ustawy PO (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949). Bardziej prawidłowe jest wpisywanie do orzeczeń poradni numeru Dz.U. ustawy PO obowiązującego w dniu wydania orzeczenia, czyli nanoszenie stosownych zmian do wzoru. Natomiast ewentualne pozostawienie nieaktualnego zapisu nr Dz.U. ustawy PO nie będzie skutkowało wadliwością lub nieważnością takiego orzeczenia poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z § 58 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz.U 2017 poz. 1606) placówkami zapewniającymi opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania są bursy i domy wczasów dziecięcych.
Czy można więc przyjąć do bursy szkolnej kandydata, który nie posiada zameldowania na pobyt stały?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy oceny pracy nauczyciela.
Nauczycielka wystąpiła z prośbą o ocenę pracy. W tym roku szkolnym od połowy września do lutego przebywała ona na l-4, w roku 2011/12 przepracowała cały rok osiągając różne sukcesy - za co otrzymała nagrodę dyrektora szkoły. W roku szkolnym 2010/11 przebywała 12 miesięcy na urlopie zdrowotnym, jeszcze jeden rok wcześniej 186 dni przebywała na L-4. Biorąc pod uwagę ostatnie 5 lat - 580 dni, to nieobecności usprawiedliwione, a dodając jeszcze jeden rok dodajemy dodatkowe 180 dni nieobecności. W związku z powyższym - czy ocena zgodnie z obowiązującym prawem może uwzględniać aspekt nieobecności w pracy i np.: być oceną dobrą (a nie wyróżniającą jakiej spodziewa się nauczycielka) ze względu na nieobecności w pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak interpretować zapis Karty Nauczyciela Art. 35a. 1. Nauczycielom wymienionym w art. 1 ust. 1, którzy w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej prowadzą zajęcia bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej w sposób określony w art. 35 ust. 3. Realizujemy program Erasmus+ wchodzącego w zakres Programu Unii Europejskiej. Środki te pochodzą z budżetu Wspólnot Europejskich przy wdrażaniu programu Erasmus+ Komisja Europejska współpracuje z Agencją Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w Brukseli oraz Agencjami Narodowymi w poszczególnych krajach. W Polsce funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ pełni Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji z siedzibą w Warszawie. Czy środki z programu podlegają przepisom ww. paragrafu Karty Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w ciągu roku szkolnego zmienić aneksem arkusz organizacyjny. Obecnie mamy klasy łączone (kl.II i III szk.podst) zajęcia z muzyki i techniki. Razem jest 26 uczniów. Czy można np. od II semestru rozdzielić te klasy i nie prowadzić zajęć łączonych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację - uczeń klasy II szkoły ponadgimnazjalnej (stara podstawa programowa)nie otrzymuje promocji do klasy III, powtarza więc klasę II w której obowiązuje nowa podstawa programowa. Jak potraktować takiego ucznia - czy musi zaliczyć tylko przedmioty, których nie miał w gimnazjum (III etap eduk.) a pojawiły się w klasie I szkoły ponadgimnazjalnej (np. wok) czy też inaczej ustalić różnice programowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe