Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z pracownikiem została rozwiązana umowa o pracę z tytułu przejścia na emeryturę. Następnie pracownik ten został ponownie zatrudniony. Po sześciu latach pracy dyrektor zmuszony jest rozwiązać umowę o prace z powodu likwidacji stanowiska pracy. Czy w związku z powyższym pracownikowi należy się odprawa i w jakiej wysokości? Jest to pracownik z obsługi szkoły na stanowisku pracownik gospodarczy.
Jeżeli szkoła zatrudnia co najmniej 20 pracowników, należy wypłacić odprawę z tytułu rozwiązania stosunku pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Fakt, że pracownik przeszedł poprzednio na emeryturę nie ma w takim przypadku znaczenia.
Odprawa przysługuje, w zależności od zakładowego stażu pracy zwalnianego pracownika, w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy krócej niż 2 lata;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy od 2 do 8 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy ponad 8 lat.
Do stażu pracy, od którego zależy wysokość odprawy należy wliczyć wszystkie okresy zatrudnienia w Państwa szkole (również te przed odejściem na emeryturę).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą publiczną prowadzoną przez stowarzyszenie. Czy i w jaki sposób możemy zatrudnić nauczyciela bez kwalifikacji (chodzi o nauczyciela plastyki) w ciągu roku szkolnego na miejsce nauczyciela, który zrezygnował z pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić w publicznej szkole podstawowej nauczyciela na umowę zlecenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku powołania lub odwołania wicedyrektora szkoły potrzebna jest opinia rady pedagogicznej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły feryjnej od 1.07.2020 r., wcześniej od 1.09.2018 r. byłam nauczycielem w tej samej szkole. Ile urlopu mi się należy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w punkcie przedszkolnym dla dzieci niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym i znacznym( niepełnosprawność intelektualna i ruchowa) jako nauczyciel może być zatrudniona osoba, która ukończyła studia na kierunku pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz pedagogiki opiekuńczej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe