Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z dniem 26.09.2018r. została zatrudniona Pani na stanowisku obsługowym w szkole. W dniu składania dokumentów złożyła świadectwa pracy z poprzednich zakładów na 7 lat 7 miesięcy i 9 dni. Z dniem 27.11.2018r. ta Pani przyniosła od Radcy Prawnego informacji o zaliczeniu do okresów pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze okresy prowadzenia gospodarstwa rolnego i pracy w takim gospodarstwie. Dyrektor po otrzymaniu tej informacji zaliczył tej pani w wszystkie te okresy a łączny staż pracy wyniósł na 01.06.2018r. 30 lat. Czy dyrektor powinien wypłacić tej osobie nagrodę jubileuszową ?
Ponieważ 30- letni staż został osiągnięty 01.06.2018 r., czyli przed rozpoczęciem pracy w jednostce oświatowej, dyrektor nie wypłaca nagrody jubileuszowej za 30 lat pracy, skoro w momencie uzyskania tego stażu osoba ta nie miała statusu pracownika samorządowego i nie pracowała u obecnego pracodawcy - § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Dz.U. z 2018 r., poz. 936.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W regulaminie ZFŚS mamy napisane, iż wczasy pod gruszą są wypłacane jeżeli pracownik wykorzystał 10 dni w ciągu na wypoczynek. Rozumiem, że jeśli 10 dni zostało wykorzystanych w trakcie roku w różnych odstępach czasu to takiemu pracownikowi nie należy się wypłata świadczenia? Dodatkowo chciałam się dowiedzieć jak jest z zatrudnieniem na niepełny etat. Pracownica zatrudniona jest na 6/40 etatu. W ciągu roku ma do wykorzystania 4 dni urlopu (32 h). Wiadomo, że nie ma możliwości wykorzystania 10 dni urlopu w ciągu. Czy należy jej wypłacić wczasy pod gruszą? Jeśli tak to proporcjonalnie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi zatrudnionemu na czas nieokreślony w wymiarze 26/26 w świetlicy szkolnej dyrektor zamierza od 01.09.2018r. do 31.08.2019r. przydzielić 18/18 w szkole i 13/26 w świetlicy szkolnej. Czy z tym nauczycielem należy podpisać porozumienie zmieniające umowę o pracę z 26/26 na 18/18 i 13/26. W jakiej wysokości będzie miał dodatek za wysługę lat w roku szkolnym 2018/2019r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak w ewidencji czasu pracy odnotować strajk pracowników niepedagogicznych oraz nauczycieli?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dnia 31 sierpnia 2023 r. nauczycielka przechodzi na emeryturę. Pracuje nieprzerwanie w tej samej szkole od 1987 r. W okresie od 1 września 1988 r. do 31 sierpnia 1989 r. i od 17 września 1992 r. do 31 sierpnia 1993 r. przebywała na urlopie wychowawczym i jednocześnie była zatrudniona na 1/2 etatu, na odrębne umowy. Niestety, ówczesny dyrektor nie wystawił jej świadectwa pracy za te odrębne umowy, są jednak dokumenty w archiwum potwierdzające zawarcie umów. Jak teraz ująć te okresy zatrudnienia w zgłoszeniu do ZUS-u? Jak z tej sytuacji wybrnąć dla dobra tej nauczycielki?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od 29.06 2015 do 03.09.2015 roku obowiązki dyrektora szkoły wykonywała o p.o dyrektora. W dniu 31.08.2015 roku p.o. dyrektora wydała świadectwo pracy, na którym widnieje jej pieczątka, ale jest brak podpisu p.o. dyrektora. Pracownik po 2 miesiącach dostrzegł brak w/w podpisu i zwrócił się z prośbą o uzupełnienie świadectwa pracy o podpis. Problem polega na tym,że 3 września 2015 r. powrócił na stanowisko dyrektor i w chwili obecnej nie bardzo wiadomo jak dokonać uzupełnienia treści świadectwa pracy? W dniu wydawania świadectwa pracy obowiązki dyrektora pełniła inna osoba, która jest w dalszym ciągu nauczycielem tej szkoły i nie chce podpisać dokumentu, pomimo, że na dzień 31.08. pełniła funkcję p.o dyrektora. Od Czy pracownik może z tą sprawą zwrócić się do Sądu Pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe